הגורמים המשפיעים על מחירי ביטוח דירה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

דירה נחשבת לאחד הנכסים היקרים ביותר והחשובים ביותר.. נוכח עובדה זו, חשוב מאוד לבטח אותה בכל הביטוחים הרלוונטים. בין אם ביטוח תכולת דירה, במיוחד אם קיימים בה חפצים בעלי ערך סנטימנטליי ו//או ערך כספ גבוה,. בין אם ביטוח צד ג' למקרה של חלילה תאונות בבית ובין אם ביטוח למבנה עצמו לכל צרה שלא תבוא. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות שירותי ביטוח דירה כאשר המחירים בין פוליסות הביטוח השונות עשויים להשתנות באופן משמעותי אחת מהשנייה.

 

מחירי ביטוח דירה – אילו גורמים משפיעים עליו?

כאמור, מחירי ביטוח דירה עשויים להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים ויש לקחת זאת בחשבון בטרם בוחרים את הפוליסה המתאימה. חשוב להבין כי ביטוח דירה מורכב מפוליסות שמטרתן העיקרית היא לבטח את כל הנכס במקרים בהם נגרם נזק כלשהו למבנה, לשוהים בו או לרכוש שבתוכו. הביטוח לרוב יהיה מורכב מביטוח תכולה וביטוח מבנה, כאשר לא חייבים כמובן לבחור בשני סוגי הפוליסות יחד, אך בחירה בשתיהן וכן בביטוח צד ג' מספקת את רמת ההגנה הגבוהה ביותר לנכס ותכולתו

 

 אז מה משפיע על מחירי ביטוח דירה?

ראשית, מספר הפוליסות שבוחרים לרכוש. האם בוחרים רק בביטוח תכולה או שמא בוחרים גם בביטוח מבנה או צד ג' ולהפך. פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על מחירי ביטוח דירה הם:

  1. מיקום גאוגרפי – אזור מגורים מסוים המוגדר כבעל סיכון גבוה או מקומות הקרובים לאזור מעין זה, לרוב ידרשו פוליסת ביטוח דירה יקרה יותר.
  2. מספר הדיירים אשר מתגוררים בבית לא פעם ישפיעו על הפוליסה ולעיתים ישפיעו רק על ביטוח צד ג במידה ובוחרים לעשות אותו.
  3. עבר ביטוחי "בעייתי" עשוי להשפיע על מחיר הפוליסה. כלומר, אם היו תביעות ביטוח בגין נזקים בדירות קודמות וכו'.
  4. שווי התכולה של הבית – כאשר ככל ששווי התכולה יהיה גבוה יותר כך מחיר הפרמיה בפוליסה יהיה גבוה יותר. מי שקובע מהו שווי התכולה הוא שמאי מטעם חברת הביטוח שממנה אתם מעוניינים לרכוש את הפוליסה. ניתן להזמין שמאי פרטי לביצוע הערכת שווי אך לא כל חברת ביטוח מסכימה לקבל הערכת שמאי חלופי.
  5. השתתפות עצמית – בדומה לביטוחים מסוגים אחרים, ככל שגובה ההשתתפות העצמית יהיה נמוך יותר כך מחיר הפוליסה יהיה גבוה יותר.
  6. הקומה שבה ממוקמת הדירה. המחיר של פוליסה לדירה קרקע או דירה בקומה נמוכה יהיה לרוב גבוה יותר ממחיר פוליסה לדירה הממוקמת בקומה גבוהה שכן, יש סיכוי גבוה יותר לפריצות לבתי קרקע או בקומות נמוכות.
  7. התקנת אמצעי מיגון והתרעה בבית – אמצעים מעין אלה יכולים להוזיל באופן מהותי את הפוליסה.
  8. גיל הדירה – ככל שהבית או הדירה יהיו חדשים יותר כך מחיר הפוליסה יהיה יקר יותר.

 

כיצד ניתן להוזיל את מחיר ביטוח הדירה?

אם אתם רוצים להוזיל מחירי ביטוח דירה, קודם כל חשוב שתבינו כי המחיר של ביטוח דירה יכול להשתנות באופן מהותי בין חברה אחת לאחרת ועל כן, יש לבצע סקר שוק בין החברות השונות ולבדוק איזו חברה מציעה את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורכם. מלבד זאת, ניתן למגן את הבית הן בבחירת סורגי גלילה אשר יכולים למנוע פריצה וכך למעשה יכולים גם להוזיל את מחיר הפוליסה, הן במצלמות אבטחה ומערכת אזעקה לבית והן בכל אמצעי מיגון אחר שיכול להוזיל את מחיר הפוליסה שכן, הנכס יוגדר כנכס בטוח בשל אמצעי מיגון מעין אלה.

 

 

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!