המדריך לרכישת דירה – צעד אחר צעד

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

החלום הגדול כמעט של כל אדם הוא לקנות דירה שתהיה בבעלותו הפרטית. חלום זה מהווה גם את העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שרוב האנשים יבצעו לאורך חייהם, כזו שיכולה להרים אותם לגבהים חדשים אך גם להפיל אותם לתהומות גדולים. איך לא טועים בעסקת נדל"ן גדולה של רכישת דירה, כיצד עורך דין מקרקעין מסייע לנו לשמור על זכויותינו במהלך הרכישה ומה חייבים לדעת לפני שיוצאים לדרך? הכנו עבורך מדריך מקוצר, צעד אחר צעד לרכישת דירה.

 

חשיבות הליווי המשפטי בעת רכישת הדירה

בין אם קונים דירה יד שנייה, דירה להשקעה או דירה מקבלן, ישנה חשיבות עצומה לליווי משפטי של עורך דין. יהיו כאלה שיאמרו שמספיק שיש עורך דין בתמונה, מטעם המוכר או הקבלן, אך הדבר אינו נכון כלל. כאשר אנו עושים שימוש בעורכי דין של צדדים אחרים, אנו מוותרים על זכויותינו כי עורך דין יישאר נאמן תמיד לצד אותו הוא מייצג, לכן חשוב שיהיה לנו ייצוג עצמאי בכל עסקת נדלן גדולה אותה אנו מבצעים. בלי עורך דין קניית דירה יכולה להיות מסוכנת ביותר לעתיד הכלכלי, בוודאי כאשר מדובר על עסקאות אותן מבצעים באמצעות משכנתא.

 

תפקידו של עורך הדין בעת רכישת הדירה

בכל מצב בו עורך דין מלווה עסקת נדל"ן הוא מבצע בדיקות מקדימות ששומרות על האינטרסים של הלקוח שלו. הוא ידאג שכל המסמכים של חוזה המכירה תקינים, שהרישום בטאבו גם כן תקין ושאין בו בעלים, שעבודים או חלילה עיקולים שונים. הוא יבחן את סביבת המגורים, יוודא שהיא שקטה, שאין שכנים עם בעיות מיוחדות או תביעות משפטיות במסגרת בניין המגורים. הוא יבחן את התב"ע והאם יש תוכניות מסוימות שיכולות להפריע לנוף, למגורים מבחינת שקט או למבנה עצמו לאורך שנים ובתכנון קדימה. בסופו של דבר תפקידו של עורך הדין בתחום המקרקעין היא לוודא שהעסקה שמתבצעת כשרה, איכותית ושניתן יהיה ליהנות מהנכס לאורך שנים רבות ללא הפרעות מיוחדות.

 

לדעת לזהות את הנורות האדומות

עורך דין מקרקעין מקצועי ובעל ניסיון רב ידע לזהות סימנים ונורות אדומות לאורך הבדיקות. כך למשל הוא ישים לב אם ישנן הערות שאינן במקומן בטאבו, הוא ידע לומר על סביבת המגורים אילו בעיות צפויות בה בעתיד ואילו בעיות קיימות בה כעת. הוא ידע לבחון לעומק את המסמכים ואת החברה הקבלנית במידה ומדובר על דירה בבנייה. בדיקה זו תאפשר לדעת האם צפויות בעיות עם מסירת הדירה בזמן, האם לקבלן יש תזרים כספים תקין והחברה איתנה פיננסית כדי להחזיק פרויקט בניה. עורך הדין גם יוודא שדבר לא יתחם ללא בדיקה יסודית של כל זכויותיכם, כך שהעסקה תהיה מועילה וטובה עבורכם ולא תהווה מכשול כלכלי בהמשך החיים אלא בדיוק ההפיך.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!