יעוץ משכנתא – מדריך מעשי מהיר

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

יעוץ משכנתא – האם כדאי לקחת? מתי זה דרוש? למה בעצם לא ללמוד את הנושא ולטפל בו לבד? אלה כמה תשובות, בעזרתן תוכלו לעשות בכך סדר במהירות:

למה דרוש ייעוץ?

ייעוץ מקצועי בנושא המשכנתא, דרוש בעיקר בגלל שני דברים. האחד – המורכבות הגדולה של הנושא ושל השלכות המשנה הרבות שלו. השני – סכומי הכסף הגדולים שבהם מדובר. בעזרת יועץ משכנתאות פרטי איכותי, תוכלו לחסוך לאורך זמן סכומי כסף משמעותיים, אפילו בעקבות שינויים קטנים יחסית שתכניסו לאור עצותיו. נזכיר, כי מדובר בהלוואה הגדולה ביותר שרובנו לוקחים במהלך החיים. חודשית, היא מתבטאת בהוצאה קבועה, שצריכה להתאים לנו מבחינת כושר החזרתה. כך שלפני שנכנסים לכך, יש דברים רבים לברר והחלטות רבות לקחת, לגבי פרטי הפרטים של המשכנתא שלוקחים. "תמהיל המשכנתא" למשל, מתייחס לחלקים שונים של המשכנתא, שניתן לקחת עם סוגי ריבית שונים. היבטי המשנה הרבים, דוגמת ביטוח, גם הם לא בהכרח נושאים שבהם אתם מבינים מספיק. כך שייעוץ מתבטא כאן לבסוף, בשורה ארוכה של נקודות שבהן תקבלו ידע והחלטות משופרים. יועצי משכנתא עשויים לסייע לכם גם עם היבטי בירוקרטיה שונים, הן בייעוץ והן בקידומם עבורכם בעצמם. למשל מילוי והגשת טפסים.

מתי דרוש ייעוץ?

ייעוץ משכנתא דרוש תמיד, אם רוצים לעשות את הדבר החכם ביותר. אבל באופן מיוחד, הוא דרוש בכמה מצבים. הראשון: אם זו לכם הפעם הראשונה שאתם לוקחים משכנתא. השני: אם נתקלתם בסיבוך מיוחד ספציפי לגביה (סירוב הבנק לתת משכנתא למשל). השלישי:  אם מצבכם מורכב במיוחד. למשל בלקיחת משכנתא שנייה, במקביל למשכנתא קיימת.

יועץ אובייקטיבי?

באופן כללי, יש שני סוגי יועצים בהם תיתקלו בתחום זה. האחד, הם יועצים של הגופים שמספקים הלוואות משכנתא. השני – יועצים עצמאיים. קל להבין לבד, מי מהשניים אובייקטיבי יותר וזה סוג היועצים המומלץ.

איך מוצאים יועץ?

בהנחה שאתם עושים את הדבר החכם ומחפשים יועץ משכנתא אובייקטיבי, דרך ראשונה לאתר יועץ היא "מפה לאוזן". שאלו חברים, משפחה וידידים ואף במקום העבודה, האם מכירים יועצים כאלה ויכולים להמליץ עליהם מניסיון. גם באתר התאחדות יועצי המשכנתאות תוכלו לחפש יועצים איכותיים. ערוץ חיפוש נוסף או משלים, הוא החיפוש החופשי ברשת האינטרנט. כמו כן, מומלץ לחפש באינטרנט עם שמות היועצים וכך לאתר את אתריהם ומידע נוסף עליהם. לא כדאי לבחור ביועץ (רק) על פי עלות הייעוץ. בהקשר זה, חשוב לזכור שיש הבדל גדול, בין יעוץ כללי לבין יעוץ שמתייחס למצבכם ספציפית. בעוד הראשון קל ומהיר יחסית, השני דורש התעמקות רבה יותר באופן משמעותי. הבדלי המחיר יהיו בהתאם. כך שחשוב לזכור, שיעוץ כזה הוא "עבודה" של ממש גם עבור היועץ. זה לא דבר שנעשה כלאחר יד ולא ניתן לתת המלצות איכותיות ומפורטות, שגם מתאימות לכולם ולא דורשות העמקה.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!