שמאי מקרקעין בירושלים – כך מתבצעת הערכת שווי

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

בין אם אתם מתכננים לקנות נכס ובין אם אתם עומדים למכור את הדירה שנמצאת היום בבעלותכם, חשוב לכם בוודאי לדעת מה השווי האמיתי שלה. שמאי מקרקעין בירושלים הוא בדיוק הגורם המקצועי הרלוונטי, זה שנמצא שם כדי להעריך את שווי הנכס ולספק לכם את המידע שאתם צריכים לפני שאתם מקבלים החלטות. כעת הגיע הזמן להבין איך זה עובד, ואיך מתבצעת הערכת השווי.

שמאי מקרקעין בירושלים – בחינה מעמיקה של השטח

אחד התפקידים המרכזיים של שמאי המקרקעין הוא לבחון לעומק את מצבו של הנכס כדי להעריך את ערכו. בבחינה הזו נלקחים בחשבון מספר פרמטרים מרכזיים, כמו המחיר שנקבע בעסקאות נדל"ן אחרות שהושלמו בגין נכסים דומים במקומות אחרים בסביבה. כמובן שעל ההשוואה להיות מדויקת ככל האפשר, וכך יש להתייחס לפרטים כמו הקומה שבה ניצב הנכס, מספר כיווני האוויר, גודלה של הדירה, מספר החניות, חריגות בניה ומשתנים אחרים שיכולים להשפיע על הערכת השווי. בנוסף יש להתייחס גם למשתנים אחרים, משפטיים, לרבות הערות אזהרה, חריגות בנייה שלא וטפלו או שיעבודים משפטיים.

שמאי מקרקעין בירושלים – גם להיבטי מיסוי

מעבר לביצוע הערכת השווי, פעולה בעלת השלכות כלכליות ברורות, שמאי מתחום שמאות מקרקעין מעריך גם את המיסוי שיידרש, פרט נוסף שיכול להשפיע באופן מובהק על עלויות העסקה כולה. רוכש הנכס יידרש לשלם מס רכישה, התלוי בפרמטרים שונים כמו מספר הנכסים בבעלות הקונה, ואילו המוכר יידרש לשלם מס שבח – כלומר על הרווח שהושג במסגרת העסקה. בנוסף, כדאי להכיר מס נוסף שעשוי להידרש, והוא היטל השבחה. זהו מס שנקבע למעשה בעקבות אישורה של תוכנית בניין עיר שצפויה להעלות את ערך הנכס, או בעקבות קבלת הקלות או אישורים לשימוש חורג. שמאי המקרקעין יוכל להעריך את שיעור ההיטל שייקבע, לאתר פטורים שונים ולסייע בהפחתת היטל ההשבחה, במידת האפשר.

שמאי מקרקעין בירושלים – תחומי פעילות נוספים

הערכת שווי היא אמנם סוגיה מרכזית, אבל שמאי מקרקעין מוסמך ומקצועי מעניק מגוון רחב של שירותים נוספים. הוא מלווה עסקאות נדל"ן מורכבות, מעניק ייעוץ מתקדם הן לגורמים פרטיים והן לגופים מסחריים, בוחן את כדאיותם הכלכלית של פרויקטים שונים, לרבות פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי וכן מבצע שומת מקרקעין לחלוקת נכסים בין יורשים. יתרה מכך, שמאי מיומן ועתיר ניסיון מסייע בהפחתת היטל השבחה ותשלומים למנהל מקרקעי ישראל, ואין ספק שמדובר בשירותים המשפיעים לאין שיעור על החלטות משמעותיות רבות.

מחפשים שמאי מקרקעין בירושלים? כך תבחרו נכון

מי שזקוק לשירותיו של שמאי מקרקעין בירושלים, או בכל אזור אחר, מומלץ שיבחר בקפידה את אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר. לשירות האישי, האיכותי והמתקדם בוודאי אין תחליף, ורצוי לוודא כי שמאי המקרקעין מנוסה באופן ספציפי בשירותים הדרושים עבורכם. בין אם אתם זקוקים לבדיקת כדאיות כלכלית, לליווי מקצועי בתהליך קנייה או מכירה, או לבחינת עסקת תמ"א 38 למשל, תוכלו לדעת שאתם בידיים טובות באמת. אם כן, רגע לפני שאתם מקבלים החלטה ובוחרים את הגורם המקצועי שילווה אתכם לאורך הדרך, ודאו שאתם בוחרים שמאי מקרקעין מוסמך שמכיר היטב את האזור, את החוקים ואת התקנות, ואת כל הסעיפים הקטנים שיכולים להשפיע על גורלה של עסקת הנדל"ן שלכם. כך תחסכו הרבה מאוד טעויות, והרבה יותר כסף.

 

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!