כמה עולה הערכת שמאי מקרקעין

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

המליצו לכם להזמין שמאי להערכת שווי הדירה? כך תוכלו לדעת מה הצעדים בהם ינקוט השמאי. למעשה, כאשר אנחנו צריכים שירות של הערכת שמאי מקרקעין ורוצים לבדוק כמה עולה הערכת שמאי מקרקעין, יש כל מיני קריטריונים שעלינו לקחת בחשבון בתהליך ויש כל מיני דברים שמשפיעים על המחיר של השירות באופן כזה או אחר. דבר אחד אנחנו צריכים לזכור! אנחנו לא קונים דירה כל יום ובטח שלא מוכרים אחת כל יום ולכן אם אנחנו כבר בוחרים שמאי מקרקעין, כדאי מאוד שזה יהיה מישהו שאנחנו סומכים על ההערכה המקצועית שלו במאת האחוזים ומומחה בתחום שמאות מקרקעין. הערכת שמאי יכולה להתרחש ב-2 דרכים, בין אם הזמנתם את השמאי בעצמכם ובין אם השמאי הוזמן מגורם צד שלישי.

שמאות מוקדמתשמאות מוקדמת היא הערכת שמאי שמגיעה לפני רכישת הדירה. את השמאי יזמין לרוב האדם הרוכש את הדירה והוא יעריך את שוויה כד שיידע האם המחיר שהוצע הוא סביר. שמאות מוקדמת היא דבר חשוב שעשוי לסייע לכם להימנע מעוגמת נפש או חובות כספיים בעתיד.

שמאות מורכבת תקרה לרוב כאשר הבנק רוצה לאשר משכנתא לקונה אבל רוצה לדעת כי מחיר הדירה הוא סביר ולפיכך גם המשכנתא תהיה סבירה.

למרות הצורך בתשלום לשמאי שיוצא סכום לא קטן, ההערכה של שמאי המקרקעין יכולה לחסוך לכם הרבה יותר כספים בעתיד או כבר במעמד הרכישה.

 

מה יעלה את שווי ערך הדירה?

  • תחזוקה טובה של הבניין בו ממוקמת הדירה או של הדירה עצמה – ככל שהבניין יותר מתוחזק ושמור, ככל שהוא גם יותר חזק או לחילופין עבר שיפוץ.
  • חניה בטאבו, כל שדרוג של מיקום החניה בבניין מעלה את ערך הנכס – אם החניה שלכם מקורה, השווי של הדירה יותר גבוה ואם היא פתוחה, אז פחות. במידה ויש לכם שתי חניות, המחיר של הדירה יעלה כמובן. הדבר הופך מהותי עוד יותר בערים בהם יש מצוקת חניה כמו מרכזי ערים, בכל תל אביב, גבעתיים, רמת גן וכדומה.
  • חצר גדולה ומתוחזקת- ברגע שהחצר של הגינה בבניין נקיה, יפה, ירוקה ומטופחת, העלות של הדירה עולה.
  • מיקום הדירה בבניין, כמה שגבוה יותר הערך עולה יותר (רק אם יש מעלית) – כלומר דירות גבוהות יותר עולות יותר בהשוואה לדירות נמוכות יותר, אך אם אין בבניין מעלית, המחיר פחות או יותר זהה בכל הקומות. כמובן שדירת גן ודירת גג שוות יותר מדירות רגילות.
  • מעלית בבניין תעלה את ערך הנכס, אך אם אין מעלית זה עשוי להוריד את ערך הדירה כיוון שבעתיד עשויים דיירי הבניין להחליט על בנייה של מעלית וזו תהווה הוצאה גדולה מאוד לכל דייר.
  • מיקום הדירה למקומות בילוי- ככל שיותר צמוד כך הערך יורד, אם זה קרוב מספיק שלא יפריע לחיי הדיירים הערך עולה.

כמובן שיש דברים נוספים המשפיעים על הערך של הדירה כמו המיקום שלה, מרכזים מסחריים שיש ליד, גנים, בתי ספר וכדומה.

כמה עולה הערכת שמאי מקרקעין

אז איך מתבצעת הערכת שמאי מקרקעין?

השמאי יתחיל את העבודה שלו בביצוע של סקר שוק קצר בשכונה, הוא יעבור בין בתים שהם זהים בגודלם לדירה שאת שוויה הוא צריך להעריך ויבדוק כמה האנשים המתגוררים בסביבה של אותה דירה שילמו וכך יגיע לממוצע סביר. בנוסף, השמאי יברר האם ישנם תכנוני בנייה (כמו למשל תמ"א 38, פינוי בינוי, בניית בית או בניין חדש)

השמאי יבדוק את תקנון הבית המשותף ואת תשריט הבניין כך יוכל לדעת האם שייכות לדירה תוספות בבניין כמו למשל מחסן או חנייה בטאבו, בנוסף השמאי יבדוק האם יש בדירה זכויות בנייה שלא נוצלו- אם יש זה יעלה את ערך הדירה, אם אין זה יורד את ערכה.

בנוסף לפרטים הטכניים, השמאי מברר האם יש חובות שנותרו בדירה ויבדוק את מצבה המשפטי, כך תוכלו להימנע מקניית דירה מעוקלת למשל או דירה בעלת הערות מגבילות שעשויות לעלות ביוקר לרוכשים. בנוסף, השמאי מברר האם ישנם חריגות בנייה בשטח הדירה שעלולים להוביל לקנסות.

השמאי יבדוק של קרבת הנכס למקומות בילוי בשכונה. ככל שיש מקומות בילוי במרחק סביר מהנכס הערך שלה יעלה, אך אם יש מקום בילוי שנמצא צמוד מידי הדבר להוריד את ערך הדירה.

 

כמה עולה הערכת שמאי מקרקעין – מחירון

כמו בכל דבר, גם לכל שמאי יש את המחיר שלו, אך אלו טווחי המחירים הטובים ביותר שמצאנו עבורכם בסקר שוק קצר ברשת:

שכר טרחה לשמאי יעלה לכם כ- 3,500 שקלים.

שמאי להערכת שווי דירה סטנדרטית (3 חד') יעלה לכם החל מ- 1,400 שקלים גם כן

שמאי לבדיקת שווי שטח הדירה יעלה לכם החל מ- 2,000 שקלים.

שמאי לפני קניית דירת גג יעלה לכם החל מ- 1,800 שקלים.

שמאי לבירור שווי של דירה מירושה יעלה לכם החל מ- 1,300 שקלים.

חוות דעת של שמאי להגשה בבית משפט יוסיף לכם החל מ- 600 שקלים למחיר הסופי.

ראו גם: עלות הערכת שמאי מקרקעין | שמאי לפני קניית דירה

שמאי מקרקעין הוא האיש שיכול להבטיח לכם שאתם מקיימים עסקה כדאית כאשר אתם ניצבים בפני מכירה או קנייה של בית. אם נחשוב על זה לעומק נגלה כי כאשר אנחנו מחליטים לבצע רכישה או קניה של נכס, מדובר בהחלטה סופר חשובה וקריטית להמשך החיים שלנו, גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט של רמת החיים אותה נוכל לחיות. עסקה המערבת מליוני שקלים. לכן, למרות שהערכת שמאי מקרקעין הוא שירות שעולה כסף ולא מעט, בדיוק כמו שאנחנו לא מוותרים על יועץ משכנתאות, על בדק בית ושאר שירותים הכרחיים הקשורים לתהליך, מאוד מומלץ להיעזר בו ולקבל את דעתו המקצועי. השאלה שכן שווה לשאול היא איך אפשר לדעת כמה יעלה השירות? ובכן המחיר תלוי בסוג השירות אותו אתם צריכים. יש כל מיני קריטריונים שעלפיהם העלות הערכת שמאי מקרקעין נקבע. בשורות הבאות נציג בפניכם איך נקבע המחיר, ממה הוא מורכב ומידע נוסף שיסייע לכם בתהליך ובכלל על העולם של שמאות מקרקעין.

עלות הערכת שמאי מקרקעין

איך נקבע מחיר שמאי מקרקעין?

המשתנה העיקרי אשר משפיע על עלות מחיר שמאי מקרקעין הוא משך הזמן שעבודתו תקח. השמאי בודק המון פרטים על מנת לספק חוות דעת מעודכנת ורלוונטית ויתכן שאף תהיו זקוקים לו על מנת לייצגכם בדיונים שונים רלוונטים. ישנם מספר מועט של שירותים שבהם ישנם מרכיבים נוספים מעבר למרכיב הזמן ונרחיב עליהם בהמשך. חשוב לזכור שגם רמת הניסיון והמקצועיות של השמאי תשפיע על המחיר, ממש כמו בכל תחום אחת שכן שמאי שעובד בתחום שנה ורק סיים את הכשרתו, לא יגבה מכם את אותה עלות כמו שמאי שפועל 40 שנה במקצועי.

 

מחיר שמאי מקרקעין להערכת שווי דירה

השמאי יעריך את שווי הדירה ויכניס להערכתו את כל הפרטים הרלוונטים. תמחור הדירה יעשה על פי גודלה, לאזור בו היא ממוקמת, ואך ישנה התייחסות לפרטים קטנים כמו מצבה הפיזי של הדירה, האם הדירה רשומה בטאבו, כיצד שווי הדירה יגדל לאחר שיפוץ, כלומר מהו הפוטנציאל של הדירה ועוד. שמאי המקרקעין ישקלל נתונים אילו לכדי הערכה אחת.

המרכיב העיקרי שישפיע על מחיר השמאי במקרה של הערכת דירה היא כמה זמן וכמה מרכיבים יצטרך השמאי לשקלל על מנת לתת הערכה. שווי הנכס וגודלו לא משפיעים על מחיר השמאי וגם לא מטרת ביצוע ההערכה עצמה.

מהו המחיר הממוצע?

בממוצע הערכת שמאי מקרקעין לדירת מגורים הוא כ-2000 ש"ח . בית פרטי יעלה מעט יותר ונע בין הסכום 3000 ל-3500 ש"ח. הסיבה להבדל בין דירה לבתים פרטיים היא שיש לבדוק את השטח ולבצע בדיקות חריגת בנייה.

מחיר שמאי מקרקעין להערכת שווי נחלה

מה כולל המחיר?

מדובר בסיפור מעט יותר מורכב מאשר הערכה של דירה. במקרה של נחלה ישנן בדרך כלל סוגיות אשר כלל לא קיימות במקרה של דירה. השמאי יאלץ לבדוק האם קיים היתר לפעילות שאינה חקלאית ולהעריך האם ניתן לקבל היתר שכזה. כמו כן, השמאי יבדוק האם ניתן יהיה לחלק את הנחלה שמקרה של ירושה ומספר יורשים.

מהן ההשפעות על מחיר שמאי מקרקעין במקרה של שווי נחלה?

כמו במקרה של דירות ובתים פרטיים המרכיב העיקרי שמשפיע על עלות השמאי היא הזמן שעליו להשקיע על מנת לכתוב את הערכתו.

מהו המחיר הממוצע?

בדרך כלל הערכת שווי נחלה יקר יותר מאשר דירה מאחר וישנם יותר פרטים ומורכביות לבדוק. המחיר הממוצע הוא כ-6000 ש"ח .

 

מחיר שמאי מקרקעין לשכירות

מה כלול במחיר?

הפרמטרים הנלקחים בחשבון הם בעיקרם מצבה הפיזי של הדירה, הגודל והמיקום. זכויות בנייה ומיסים פחות רלוונטים במקרה ומדובר בהשכרה. מכיוון שכך הרי שהערכת שמאי מקרקעין להשכרה היא פשוטה יותר לביצוע.

מה משפיע על המחיר?

זמן הוא המשפיע היחיד והוא בדרך כלל קצר מאוד כי אין הרבה פרמטרים שנלקחים בחשבון.

מהו המחיר הממוצע?

הערכת שמאי תעלה במקרה זה בין 1500 ש"ח לכ- 2000ש"ח. במקרה זה אין הבדל בין השכרת דירה לבין השכרת בית פרטים במונחים של עלות השמאי המעריך.

עלות הערכת שמאי מקרקעין

מחיר שמאי להפחתת היטל השבחה

מה כלול במחיר?

בשלב ראשון השמאי יבדוק אם בכלל כדאי להגיש בקשה להפחתת היטל השבחה. במידה ותחליטו להגיש בקשה הוא יגיש את מסקנותיו לשמאי המכריע בנושא או לוועדת הערר. השמאי אף יתלווה אליכם לאורך התהליך וייצג אתכם בדיונים רלוונטים עד למועד ההכרעה. מאחר ומדובר בתהליך ארוך ומורכב- העלויות בהתאם. רבים משמאים לא יגבו תשלום בשלב הראשוני לפני הגשת הבקשה.

מה משפיע על המחיר?

גובה הפחתת היטל ההשבחה בסופו של התהליך יכול להשפיע על מחיר עלות שמאי המקרקעין. ישנן שתי שיטות עיקריות לתמחור עלות השמאי: אחוזים מגובה ההפחתה (במידה ותאושר) או שכר טרחה .

מה המחיר הממוצע?

מדובר בטווח רחב מאוד של מחירים מאמה המחיר הממוצע?חר ומחיר ההפחתה יכול להיות עשרות אלפי שקלים ועד מיליונים. אין מחיר אחיד והטווחים גדולים מאוד. רוב השמאים גובים כ-5000 ש"ח שכר טרחה או 15-20% מגובה הפחתת ההיטל.

ראו גם:

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!