שמאי מקרקעין בזול – האם זאת אופציה כדאית?

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

רוצים להביא שמאי מקרקעין לדירה אותה אתם רוצים לרכוש אבל התקציב כבר לא מאפשר? שמאי מקרקעין בזול זו אופציה לא רעה אבל האם היא יעילה מספיק? האם שמאי מקרקעין בזול ייתן לכם כל מה שאתם צריכים? כל התשובות כאן בהמשך.

שמאי מקרקעין בזול

מה התפקיד של שמאי מקרקעין?

למעשה, שמאות מקרקעין הוא תחום שלם שיש בתוכו מגוון של שירותים. כדי לדעת מתי ניתן לעשות שימוש בכל שירות, חשוב להכיר את התחום יותר לעומק. התחום בעיקרו עוסק בהערכה של שווי נכסים מסוגים שונים, קרקעות, בין אם מדובר בהערכה לצורך רכישה של נכס פרטי ובין אם לצורך השקעה עסקית. במצב כמו קניית דירה למשל, שמאי מקרקעין בודק את כל הנתונים וכך הוא בעצם יכול להבין האם המחיר שדורשים מכם הוא מופקע או הוגן. בכדי שניתן יהיה להפוך להיות שמאי מקרקעין חייבים להחזיק תואר ראשון וללמוד את התחום לעומק. בסיום הלימודים יש לעבור בחינה מטעם מועצת השמאים.

 

באילו מצבים צריך שמאי מקרקעין?

למעשה, שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע אותו אנחנו צריכים כמעט בכל עסקת נדל“ן אותה אנחנו מבצעים והוא משלים את השירות של עורך הדין.

כיצד ניתן לדעת כמה יעלה שירות של שמאי מקרקעין?

  • גודל הנכס אותו צריך להעריך– ככל שהנכס, אותו השמאי צריך להעריך, יהיה גדול יותר (בעל מספר חדרים רב יותר) המחיר יהיה יקר יותר. למשל, אם אתם מעוניינים למכור דירת 3 חדרים בתל אביב, תשלמו פחות מאשר בעל נכס שיצטרך הערכה של דירת 4 חדרים או 5 חדרים בכל אזור בארץ.
  • שכר הטרחה– כל שמאי קובע את שכר הטרחה אותו גובה מהלקוחות שלו, לפיכך תוכלו לבחור את השמאי שלכם. לרוב המחיר ההתחלתי הוא 2,500 שקלים לשכר הטרחה.
  • ניסיון – הניסיון והוותק של השמאי יעלו לכם קצת יותר משמאי מתחיל, לדוגמה. ככל שלשמאי יש יותר ניסיון בתחום ככה המחיר עולה בהתאמה. כמובן שאם אתם מחפשים שמאי מקרקעין בזול, תצטרכו לבחור שמאי פחות מנוסה, אבל זה ממש לא אומר שהשירות אותו תקבלו יהיה פחות טוב.
  • סוג הלקוח– אם זה אדם פרטי, חברה, מדינה וכו', אלו דברים העשויים להשפיע על המחיר של ההערכה של השמאי.
  • סוג השירות שמבקש הלקוח ישפיע על המחיר, כיוון שלכל פעולה אותה תדרשו מהשמאי לבצע מתומחרות בצורה שונה.
  • חשוב לדעת כי אין מחיר מוגדר מראש, כל שמאי מקרקעין והתמחור שלו (כמובן, בטווח ההגיוני המוצע בשוק) איך בהחלט ניתן להעריך את המחיר שיוכלו לגבות ממכם שמאי המקרקעין. מומלץ מאוד לעשות סקר שוק בין מספר שמאים ולבחור את זה שנראה לכם הכי מקצועי, אמין, מנוסה ובמחיר המשתלם לכם ביותר.

 

מתי צריך להזמין שמאי להערכת שווי נכס?

יש כמה מצבים בהם תדרשו, תרצו או תצטרכו להזמין את שירותיו של שמאי המקרקעין, אלו המצבים:

  • הערכת שווי הנכס לפי כל השיטות שיש לשמאי מקרקעין.
  • הגשת חוות דעת של שמאי לבית המשפט– סכסוכים שמגיעים לבתי המשפט השמאי יגיש את חוות דעתו (בהתאם למי ששכר את שירותיו) הצד הנגדי ייאלץ הוכיח כי הצעתו הגיונית ונכונה גם היא.
  • סיוע בלקיחת משכנתא– השמאי שתשכרו יחבור לשמאי שמביא הבנק ויעריך את שווי הנכס מבלי לקחת בחשבון את ההערכה שייתן השמאי של הבנק.
  • בוררויות במצב של נכס בירושה
  • בירור סך המיסים אותם צריך לשלם בעת ביצוע רכישת מקרקעין- מס רכישה, מס שבח ועוד עמלות נוספות.
  • תמ"א 38– בירור תכנית התמ"א כך ידעו הדיירים האם ההצעה שקיבלו מהיזם של התכנית משתלמת להם או לא.
  • ביטול או הפחתה של היטל ההשבחה.

שמאות מורכבת היא שמאות שלרוב כאשר רוצה הבנק לאשר משכנתא לקונה אבל רוצה לדעת כי מחיר הדירה הוא סביר ולפיכך גם המשכנתא תהיה סבירה. ניתן לחכות לאופציה הזו וכך לקבל שמאי מקרקעין בזול או אפילו בחינם, אך עם זאת חשוב לזכור כי שמאי מטעם הבנק לרוב ירצה להעריך את המחיר הנמוך ביותר לדירה על מנת לתת משכנתא נמוכה יותר ללקוח

שמאי מקרקעין בזול

שמאי מקרקעין – מחירון

כמו שכבר ציינו, תמחור של כל שירות של שמאי מקרקעין מתבצע בצורה שונה משמאי לשמאי. ביצענו עבורכם סקר שוק קצר, שתוכלו לסדר את הראש עם טווחי המחירים המשלמים לכם ביותר:

פגישת ייעוץ עם שמאי מקרקעין יעלה לכם החל מ- 250 ש"ח.

שכר טרחה לשמאי יעלה לכם החל מ- 2,500 שקלים.

הערכת שווי דירה תעלה לכם החל מ- 2,000 ש"ח (מחיר לדירות החל מ-3 חדרים).

הערכת שווי של קרקע (לבית פרטי או בניין) יעלה לכם החל מ- 2,400 ש"ח ועשוי להגיע גם ל-15,000 ש"ח, התאם לקרקע וסוג הבנייה שתתבצע עליה.

הערכת שווי נכס בפירוק שותפות יעלה לכם החל מ- 2,000 ש"ח.

הערכת שווי דמי שכירות יעלה לכם החל מ- 1,700 ש"ח.

הערכת שווי של עסק (חנות, לרוב) יעלה לכם החל מ- 2,300 ש"ח.

ראו גם: שמאי מקרקעין מומחה | כמה עולה שמאי מקרקעין

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!