שמאי מקרקעין בית משפט

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

שמאי מקרקעין בית משפטאחד התחומים היותר פעילים שקיימים הוא תחום הנדל"ן שמביא אתו במקרים רבים לסכסוכים קשים בין שותפים, קונים ומוכרים ועוד. סכסוך עשוי לנבוע למשל מקבלת נכס שלא מתאים למה שכתוב בחוזה המכירה או הקניה, שותפים שנפרדו גם הם עשויים להגיע למחלוקות רבות ואפילו בדיור מוגן שבו קיים צורך לשמור על הזכויות שלנו. מקרים כאלו ואחרים עשויים למצוא את עצמם באולם בית המשפט על מנת לקבל הכרעה שיפוטית לזכות אחד הצדדים. על כן, לא אחת אנו זקוקים לעזרתו של שמאי מקרקעין בית משפט.

 

שמאי מקרקעין בית משפט

פניה אל בית משפט כרוכה לא פעם בהבאה של כמה שיותר חומר, מסמכים וחוות דעת שיתמכו בטענות שלנו. ככל שמדובר על נדל"ן רק פניה אל שמאי מקרקעין בית משפט תספק לנו את החומר הדרוש ועל כן יהיה זה צעד נבון מאוד לפנות לשמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה.

 

למה להיעזר בחוות דעת של מומחה

שמאות היא פעולה שכרוכה בהערכת נדלן או שווי של קרקע. על כן סביר להניח שרק שמאי מקרקעין בית משפט שלמד והתנסה בתחום יוכל לבצע את ההערכה שכוללת בחינה של הנכס וכל מה שנמצא בסביבה שלו ומשפיע ישירות על הערך שלו. ככל שזה נוגע לשמאות יסופקו נתונים למזמין העבודה או מי מטעמו וישנם גם מקרים בהם הבנק יבקש לקבל אתם בשביל לאשר משכנתא בהתאם לשווי של הנכס.

שמאי מקרקעין בית משפט יספק לבית המשפט חוות דעת במקרים של סכסוכים או במקרים של דיונים בבית המשפט. על השמאי יהיה להבין באופן מדויק מה מתרחש בתחום השיפוטי, לדעת את הסוגיות ולהבין את האפשרויות שיכולות לקרות בעקבות תהליכים משפטיים. אמנם השמאי הוא לא עורך דין מאידך יהיה עליו להכיר את כל ההשלכות שינבעו מחוות הדעת שהוא ייתן במשפט.

 

לבחור בשמאי מנוסה

עורכי הדין והשופט לא מבינים בנדל"ן בדרך כלל ועל כן רק שמאי מקרקעין בית משפט יוכל לבאר את המצב ולהביא אל בית המשפט את כלל הנושאים בצורה ברורה ואובייקטיבית. המידע שיגיע מאת השמאי יאפשר לשופט להבין מה המשמעות של כל ליקוי, ערך או חריגה שתימצא. כאשר שמאי מתבקש להעיד בבית משפט אז יהיה עליו להציג את הניסיון שלו ודבר רק על דברים אמתיים ונכונים.

חוות הדעת של השמאי היא ככל נתינת עדות בבית משפט ועל כן יהיה עליו לספק חוות דעת כנה ואובייקטיבית בלבד. מומלץ להיפגש עם השמאי ולקבל ממנו הסברים ויעוץ לגבי ההליך וזאת מבלי להתחייב על משהו.

 

עדות בעל פה

עדות של שמאי בבית משפט יכולה להינתן בעל פה או על ידי הגשה של מסמכים שונים על ידי עורך הדין. אם בית המשפט יבקש מהשמאי להגיע למסירת עדות בבית המשפט אז יהיה עליו להתבסס בעדות על מה שנכתב בחוות הדעת. חשוב לברר שהשמאי הוא בעל ניסיון במתן חוות דעת בבית המשפט ושהוא עמד כבר בעבר על דוכן העדים ונשאל שאלות.

 

ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם לבחור נכון את האדם המתאים ביותר למשימה!

זקוקים לסיועו של שמאי מקרקעין לבית משפט? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל השגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר לפני שאתם בוחרים את שמאי המקרקעין הטוב ביותר עבורכם. חשוב להבהיר כי לא כל שמאי מקרקעין ידע לעמוד איתן מול בית המשפט ולהביא בבהירות בפני השופטים את הטיעונים המנצחים להערכת השווי שהוא קבע. לכן, כשבוחרים שמאי מקרקעין בית משפט, קיימת חשיבות רבה לבחון הן את הפן המקצועי והן את הבקיאות בפרטי החוקה והיכולת הוורבלית להסברת הטענות. בשורות הבאות נגע בכל הטיפים שיבטיחו לכם בחירה נכונה של שמאי מקרקעין לבית המשפט.

 

מה הקשר בין שמאי מקרקעין לבין בית המשפט? הכירו הסיבה השכיחה ביותר בגינה שמאים צריכים להעיד בבית המשפט

תחילה חשוב שתכירו את הקשר בין שמאי מקרקעין לבין בית משפט. לא אחת קורה ששני שמאים שונים מעריכים שווי נכס או מקרקעין באופן שונה. כאשר יש מחלוקת בין הצדדים, ניתן להגיע לבית המשפט במטרה להכריע. בית המשפט ישמע את שני השמאים במטרה לקבוע את השווי האמיתי של הנכס המדובר. במקרים אלה, שמאי המקרקעין חייב להכיר את כלל סעיפי החוק על בוריים במטרה להעביר בצורה בהירה ומדוייקת לבית המשפט, את שעמד בראשו בעת מתן ההערכה. בחירה לא נכונה של שמאי מקרקעין שאינו מספיק מקצועי עלולה להוביל להכרעה שלילת של בית המשפט, שיקבל את ההערכה של השמאי מנגד. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות ותכירו את הדגשים שיבטיחו לכם בחירה נכונה.

 

השינוי המהותי בבחינות ההסמכה לשמאות מקרקעין – המבחנים הפכו קשים ולדעת רבים מעידים על כך שהשמאים הצעירים בקיאים ומקצועיים יותר

הנקודה הראשונה שאתם חייבים להכיר לפני בחירתכם בשמאי מקרקעין בית משפט היא השינוי המהותי בבחינות ההסמכה לשמאות מקרקעין. בשנים האחרונות מבחני ההסמכה הפכו קשים וארוכים יותר בעשרות אחוזים מכפי שהיו בעבר. נתון זה מצריך מכלל השמאים הצעירים שמוסמכים בשנים האחרונות לעמול רבות וללמוד ארוכות בכדי לעבור את המבחן. לדעת רבים ניתן להסיק מכך שמרבית השמאים הצעירים מקצועיים ובקיאים בפרטי החוקה והכללים יותר מאשר השמאים המבוגרים. מנגד, השמאים המבוגרים בעלי ניסיון רב יותר וכידוע, אין חכם כבעל ניסיון.

 

אז איך תדעו לבחור? הנה לכם מספר טיפים מעשיים:

  • בחינת יכולותיו היצירתיות של השמאי

שמאי מקרקעין חוות דעת משפטית חייב לעשות שימוש בטענות יצירתיות משלל זוויות הבוחנות את הנכס. שמאי מקרקעין יצירתי ברוב המקרים יצליח להעביר את העולה בראשו בעת מתן השמאות בצורה בהירה בפני השופטים. רוצים ליהנות משמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט? בחרו את השמאים היצירתיים ביותר.

 

  • בחינת בקיאותו בכל פרטי החוקה

נקודה נוספת וחשובה לא פחות היא כמובן בקיאותו ברמה המשפטית. שמאי מקרקעין שעבר הכשרה למתן עדות בבית משפט חייב להיות בקיא בהגה המקצועית ובשפה המשפטית על מנת לבסס את טיעוניו ולהעבירם בצורה טובה וברורה לשופטים בבית המשפט.

חשוב לדעת כי ישנם מקרים בהם בית המשפט אינו מכריע על בסיס טיעוני השמאים השונים, אלא בוחר להביא שמאי מקצועי מטעמו.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!