שמאי מקרקעין בירושלים

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

שמאי מקרקעין בירושלים יהיה באדם שאליו נפנה כאשר נרצה לבצע עסקת נדל"ן כל שהיא בעיר. ירושלים היא עיר שמציעה מגוון רחב של אפשרויות רכישה של נכסים, קרקעות ומבנים למטרות שונות ועל כן מומלץ מאוד לפנות רק לשמאי מקצועי שמכיר את הסביבה ומקיים קשרים הדוקים אם הרשות המקומית. עיר זו שהאוכלוסייה שמתגוררת בה היא מגוונת מאוד מעמידה קשיים ואתגרים שונים בדרכם של משקיעים בתחום הנדל"ן.

שמאי מקרקעין בירושלים – של מי הקרקע הזו?

אחת העובדות שלא ניתן להתעלם ממנה היא היות חלק ניכר מהקרקעות בידיים של ערביי ישראל. במקרה כזה יהיה עלינו לבצע מספר בדיקות חשובות שיאפשרו לנו להבין אם כדאי להשקיע או לא.

  • מי הבעלים של הקרקע – יש לברר באופן מעמיק מי הם הבעלים של הקרקע שמחזיקים בזכויות שלה. שמאי מקרקעין בירושלים ידע בדיוק מה לעשות ויביא לכם את המידע תוך זמן קצר.
  • בדיקה של נפקדות תברר האם בעל הזכויות של הקרקע נפקד והיא עברה לרשותו של אפוטרופוס. במקרה כזה לא ניתן יהיה לרכוש את הקרקע או לעשות אתה משהו באופן כללי.
  • במקרה של קרקע שהופקעה מהבעלים בעבר, הרי שהוא אינו בעל זכויות כיום.
  • במקרים שונים הקרקע לא תהיה מוסדרת וגם המסמכים הם ישנים ולא תמיד יהיו רלוונטיים. במקרה כזה יהיה צורך לאתר את המיקום המדויק של המגרש על ידי שימוש במסמכים. משימה זו עשויה לארוך זמן רב.

שמאי מקרקעין בירושלים

שמאות רכוש

ירושלים היא עיר שמזג האוויר ששורר בה בעיקר בעונת החורף עשוי לגרום נזק לרכוש ולמבנים. שלג הוא אמנם נחמד מאוד אך מסוגל לפגוע בחלק החיצוני של מבנים ואף להשפיע על היציבות של מבנים. כמו בעל עיר גם בירושלים עלולים להתרחש תאונות שונות כמו הצפות ושריפות ובמקרה כזה יהיה עליכם לפנות אל שמאי מקרקעין בירושלים. גם פריצה לדירה עשויה להיות עילה לפניה אל שמאי רכוש שכן גנבים ופורצים נוטים להשאיר מאחוריהם הרס רב ומנעולים שבורים. שמאי רכוש יעריך במדויק את הנזק וישיר וגם את הנזקים העקיפים וינפיק דוח שיציג את עלויות השיקום שיביא להחזרתו של המקום למצב תקין.

ומה אם יש חריגה בבנייה?

חריגות בניה הן מכת מדינה וישנם מקומות בהם החריגות הן יותר פופולאריות, ירושלים היא אחת הערים שכדאי להיעזר בשמאי מקרקעין בכל קניה או מכירה של נכס. יש לקחת בחשבון שקנייה של נכס עם ליקויי בניה פירושה לקחת על עצמנו את האחריות לדאוג לתיקונים הללו. אמנם ניתן לתבוע את המוכר לאחר מעשה אך במקרה כזה המצב לא יהיה פשוט ויהיה עלכם להמציא מסמכים והוכחות רבים וחוות דעת של שמאי מקרקעין בירושלים.

שמאות מקרקעין בירושלים

מה עושה שמאי דירות

אם אדם שמחזיק דירה מעוניין למכור את הנכס שלו או לחילופין קונה שמעוניין לרכוש בית או דירה הוא בוודאי יכנס את אחד מהאתרים שמיועדים למטרה זו. בדיקה ברשת האינטרנט תספר מה הערך של הנכס ותיתן לנו אינדיקציה לגבי הכדאיות של הרכישה והאם היא תואמת את צרכי השוק. מאידך בשוק ישנם בעלי דירות רבים שמבקשים מחיר גבוה בהרבה מהשווי האמתי של הנכס שלהם ומצב זה מקשה על שני הצדדים להבין מה הוא השווי האמתי.

סוגיה נוספת היא כל הצד שמדבר על הזכויות של המוכר כגון מצב פיזי אמתי, זכויות בניה, תכנון ועוד. רק שמאי מקרקעין בירושלים ידע להעריך את הנכס בצורה אמתית ואובייקטיבית ויקבע אמות מידה שיהיה על שני הצדדים לעמוד בהן.

עשוי לעניין אתכם: איך בוחרים שמאי מקרקעין מומלץ?.

ומה לגבי המיקום של הנכס

בדיקה של שווי נכס מכיל מרכיב מרכזי מאוד והוא המיקום. יש לקחת בחשבון שדירה בירושלים או בתל אביב תהיה יותר יקרה מאשר נכס שממוקם בפריפריה. השווי נקבע על ידי עסקאות שהתבצעו בסביבה הקרובה בהתאם לנכס הספציפי. שמאי ימצא עסקאות כמה שיותר דומות ויוכל לבצע הערכת שווי עדכנית. חשוב גם לפנות למשרד שמאים שנמצא זמן רב באזור ומכיר את הסדרי הבניה ותכניות המתאר השונות. מידע זה יוכל לסייע במציאת נכס איכותי מבלי להסתבך בבירוקרטיה שתקשה מאוד על השלמת העסקה.

כמו כן, אם מוצעת לכם קרקע בירושלים על ידי בעלים מהמגזר הערבי או שאתם נפגשים עם מתווכים שונים, העסקה עלולה להיות מסוכנת ומומלץ שלא לבצע כל פעולה באופן עצמאי ולפנות למשרד שמאים בירושלים.

ראו גם: כמה עולה שמאי מקרקעין, וכיצד בוחרים אותו?

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!