שמאי מקרקעין בהרצליה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני רכישה/ מכירה, אלא ששמאי מקרקעין מבצע עוד מגוון רחב של הערכות שווי בשלל סיטואציות ובכלל זה הערכת שווי ירידת ערך לאחר שריפה, הצפה או מכל סיבה אחרת, הערכת תוספת ערך בעקבות הוספת מרפסת או שיפוץ כולל של הדירה, הערכת שווי מגרשים וכן הלאה. איך מבצע שמאי מקרקעין את הערכת השווי? מתי נכון להזמין את השמאי לביצוע ההערכה? כמה עולה הערכת שווי על ידי שמאי מקרקעין בהרצליה? האם כל צד צריך להזמין שמאי משל עצמו? האם הערכת השווי של שמאי מקרקעין היא מחייבת? בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות אלו וכן תוכלו למצוא מספר טיפים שיסייעו לכם במציאת ובחירת שמאי מקרקעין הרצליה

כיצד מבוצעת הערכת שווי של נכס על ידי שמאי מקרקעין?

הערכות שווי למטרות שונות מבוצעות בצורה שונה, אך כולן מבוססות על עקרונות מקצועיים דומים ולכן בשורות אלו נתמקד בהערכת השווי הנפוצה ביותר, של הערכת שווי דירה לצורך מכירה/ רכישה. התהליך של הערכת שווי הוא למעשה תהליך מחקר שבו חוקר השמאי את נתוני הנכס ונתוני הסביבה שבה ממוקם הנכס. השמאי מבצע את המחקר שלו למעשה על פי רשימת מכולת להערכת שווי דירה. רשימת מכולת זו כוללת את כל המשתנים שמשפיעים על שווי הנכס ובכלל זה משתנים סביבתיים ומשתנים ספציפיים לנכס. בתוך רשימה זו אפשר למצוא משתנים סביבתיים כדוגמת: רמת חינוך באזור, רמת פשיעה באזור, צפיפות אוכלוסין, זמינות של תחבורה ציבורית, זמינות של שירותים קהילתיים, עומס תחבורה, מפגעים סביבתיים באזור וכן הלאה. ברמה הספציפית לנכס תכלול הרשימה משתנים כמו מספר החדרים, שטח הדירה, קומה, גיל הנכס, עיצוב פנים, מצב הנכס, נוף, כיווני אוויר, מרפסות, ליקויים קיימים בנכס וכן הלאה. את כל הנתונים הללו לוקח השמאי ובעזרתם מדרג את הנכס, הן ברמה של הסביבה ביחס למדינה כולה והן ברמה של הנכס ביחס לסביבה. על פי טבלאות שונות ועקרונות מקצועיים שלומד כל שמאי מקרקעין בהרצליה, יודע השמאי לתרגם את הדירוג שהתקבל לערך כלכלי.

אחרי שאמרנו את זה, במקרים רבים עיקר עבודתו של השמאי היא סביב הערכת הנכס הספציפי בלבד. הסיבה לכך היא שלרשות השמאי עומדים מאגרי מידע שמתעדכנים ללא הרף ובהם קיימים כבר הנתונים הסביבתיים לגבי כל אזור ואזור בארץ עד רמת הרחוב. מאגרים אלה לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים הסביבתיים ובנוסף מתעדים את המחירים שבהם בוצעו עסקאות נדל"ן באזור. השמאי פשוט מזין את הכתובת ומקבל דו"ח מלא על האזור לרבות פירוט של הפרמטרים שעל פיהם נקבע הדירוג לאזור הספציפי. יחד עם זאת, השמאי אמור לבחון את ההתאמה בין הנאמר בדו"ח ובין מה שקורה בשטח באופן ספציפי לפחות ברמה של מפגעים סביבתיים ושינויים בסביבה, שיכולים להשפיע על שווי הנכס. מאחר ושמאי מקרקעין עובדים בדרך כלל לפי אזורים וכך למשל שמאי מקרקעין בהרצליה יבצע את הערכות השווי שלו ואולי גם בסביבה בלבד, רוכש השמאי התמחות בכל הקשור לפרמטרים הסביבתיים ובדרך כלל מכיר כל רחוב ורחוב בעיר. עיקר העבודה של שמאי מקרקעין בהרצליה אם כן, היא לבחון את הנכס עצמו, את המאפיינים הרלוונטיים שלו ולשקלל אותם עם הנתונים הסביבתיים שבדרך כלל כאמור, מצויים כבר בידיו.

שמאי מקרקעין בהרצליה

באילו מקרים ניתן וצריך להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין?

הערכת שווי נכס על ידי שמאי מקרקעין הוא שירות שנדרש במספר מצבים שהמכנה המשותף לכולם הוא הצורך להבין כמה שווה הנכס. המקרה הראשון וכאמור גם השכיח ביותר הוא המקרה של מכירת/ רכישת דירה. במקרה זה תפקידו של השמאי הוא להעריך את שווי הדירה על מנת שבעליה יוכלו לנקוב במחיר הרצוי לו. הערכת שווי מסוג זה מבוצעת למעשה לכל סוג של נכס נדל"ן החל מדירה דרך חנות, מבנה תעשייה, מבנה ציבור ושטח חניה פרטית וכלה במגרש ריק, וכמובן כל מה שביניהם. מקרה נוסף בו נדרשת הערכת שווי של שמאי הוא המקרה של אירוע ביטוחי קרי שריפה, הצפה, פריצה, רעידת אדמה וכל אירוע אחר שעלול לפגוע בשווי הנכס ובשל גם כך מופעל הביטוח על הנכס. במקרה כזה, תשלח חברת הביטוח את השמאי לצורך ביצוע הערכת שווי על מנת להעריך את הירידה שחלה בערך הנכס, אם חלה, בעקבות אותו אירוע ביטוחי. הערכת שווי לאחר שיפוץ, לאחר תמ"א 38 או לאחר כל שינוי מבני או אחר שבוצע בנכס או בסביבתו גם היא שירות שמוצע על ידי כל שמאי מקרקעין בהרצליה. הערכת שווי על ידי שמאי מקרקעין נדרשת גם במקרה שרוצים למשכן נכס לטובת הלוואת משכנתא בבנק. במקרה כזה הבנק יחייב אתכם להציג הערכת שמאי כזאת על מנת שיוכל להעריך את גובה המשכנתא שניתן לקבל תמורת משכהרצליה

האם הערכת השווי של שמאי מקרקעין היא מחייבת?

ובכן, התשובה תלויה בסיטואציה. ככלל, הערכת שווי היא כלי שמסייע לבעל הנכס או לאדם שמתעניין בנכס מכל סיבה שהיא, להבין את השווי שלו. יחד עם זאת, אם אתם חשבתם לגבות מחיר גבוה יותר, אם אתם חושבים שהדירה שלכם הוערכה בחסר ושדירות אחרות באזור נמכרו בסכומים גבוהים יותר או שיש סימנים שיכולים להעיד על כך שאנשים יהיו מוכנים לשלם יותר ממה שהעריך השמאי, אתם לחלוטין לא חייבים להשתמש בהערכת השווי שבוצעה. ההערכה מיועדת לספק לכם מידע שיסייע לכם לקבל החלטות בקשר לנכס אך לא מעבר לכך.

יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הערכת השמאי היא מחייבת לחלוטין. כך למשל, כאשר שמאי מקרקעין בהרצליה מוזמן לביצוע הערכת ירידה בערך הנכס לאחר שריפה, הצפה או כל אירוע ביטוחי אחר. במקרה כזה, חברת הביטוח מחשבת את הפיצוי והשיפוי שתעניק למבוטח בהתאם להערכת השמאי. אתם מבחינתכם יכולים להזמין שמאי נוסף אם אתם חושבים שההערכה שניתנה אינה תואמת את המציאות, אבל בסופו של דבר הערכת השמאי היא שתכריע את היקף הירידה שבגינה יינתן הפיצוי מחברת הביטוח. דברים אלה נכונים למשל גם כאשר אתם רוצים למשכן נכס לטובת הלוואת משכנתא. במקרה כזה הבנק לוקח את הערכת השמאי כנתון מחייב ועל פיו מחשב את גובה המשכנתא שתוכלו לקבל כנגד משכון הנכס.

כמה עולה הערכת שווי נכס על ידי שמאי מקרקעין בהרצליה?

הערכת שווי נכס מבוצעת כאמור למטרות שונות ובהתאם למטרה הספציפית ומאפייני הנכס נקבעת גם העלות. אם אתם זקוקים להערכת שווי נכס לצורך רכישה או מכירה, אתם יכולים לצפות לכל מחיר שבין 1,500 שקלים ועד 3,000 שקלים כשבמרבית המקרים המחיר יעמוד על מעט יותר מ-2,000 שקלים להערכה. בנכסים עסקיים המחיר יכול להיות גבוה יותר עד כפול, תלוי בסוג הנכס ובגודלו. הערכת שווי נכס לצורך הערכת הירידה בשווי בעקבות נזק שנגרם לו כפי שתיארנו קודם לכן, נחשבת להערכה יקרה ויכולה להגיע לטווח של 8,000 עד 11,000 שקלים. הסיבה לכך היא שבמקרים אלה השמאי צריך לבצע בדיקות רבות יותר, מקצועיות יותר ומעמיקות יותר בכדי להבין את היקף הנזק שנגרם לנכס ואת ההשפעה של הנזק הזה על שווי הנכס. במקרה כזה כבר אי אפשר להשתמש במאגרי מידע ואין נתונים גנריים שניתן להסתמך עליהם. כל הערכה חייבת להישען על בדיקות שנעשו בשטח, מה שמחייב עבודה רבה ומקיפה יותר ובהתאם לכך גם מחיר גבוה יותר. הערכת שווי הנכס לצורך קבלת משכנתא נחשבת בדרך כלל לזולה ביותר.

מי צריך להזמין את השמאי? המוכר או הקונה?

ובכן, התשובה היא: מי שרוצה. בכל הקשור להערכת שווי נכס על ידי שמאי מקרקעין בהרצליה, אין שום כלל מחייב וישנן עסקאות נדל"ן רבות שנסגרות גם ללא מעורבות כלשהי של שמאי מקרקעין. אנשים רבים בודקים את המחירים המבוקשים על נכסים בסביבתם ובהתאם לכך מגדירים את המחיר שהם רוצים לקבל עבור הנכס שלהם. יחד עם זאת, הערכת שמאי יכולה מאוד לסייע במכירת הנכס שכן אף אחד לא צריך לנחש שהמחיר גבוה מדי, נמוך מדי או מתאים. יש הערכת שווי מקצועי שמספרת את הנתונים היבשים על הנכס ואת השווי שלו על פי עקרונות מקצועיים, ועם זה אפשר ללכת קדימה. ישנם מקרים בהם המוכר מציג הערכת שמאי משלו והקונה מאוד רוצה את הנכס אבל ההערכה נראית לו מעט גבוהה. במקרה כזה יכול הקונה להזמין שמאי לבדיקה משלו בכדי לבחון האם המחיר שהוצע לו הוא ריאלי וכדי להצטייד בכלי חשוב שיסייע לו במשא ומתן.

במקרים של עבודה מול מוסדות, למשל כמו בנקים, חברות ביטוח, משרדים ממשלתיים וכדומה, הערכת השמאי היא חובה ומזמין השמאי תלוי במדיניות של כל גוף. ישנן חברות ביטוח שמאפשרות לכל לקוח להזמין שמאי משלו וישנן אחרות שמחייבות התנהלות על פי הערכה של שמאי מטעמן. בכל מקרה, לכל צד שמורה הזכות להזמין שמאי משלו ולקבל החלטה בצורה חופשית.

איך תבחרו שמאי מקרקעין בהרצליה?

בחירת שמאי מקרקעין לא אמורה להיות תורה גדולה מסיני. אפשר בהחלט לסבך אתכם עם תהליכים אינסופיים על איך לבחור שמאי מקרקעין, אבל מה שאתם צריכים לעשות זה לא למצוא את השמאי הטוב והמקצועי ביותר, אלא את השמאי שמתאים לכם. לשם כך תוכלו להיעזר בהמלצות מחברים, בני משפחה, שכנים או מכרים וכדאי גם לנסות למצוא חוות דעת מקצועיות אותן תוכלו לקבל מאנשי מקצוע הקשורים לעולם המקרקעין ואולי עובדים עם שמאי מקרקעין על בסיס יומיומי. בכל מקרה, את ההמלצה על שמאי מקרקעין בהרצליה אתם לא רוצים לקבל מהצד השני לעסקה, שכן האינטרסים שלכם בעסקה הם מנוגדים וסביר להניח שאם בנק למשל ממליץ לכם על שמאי ספציפי, יש לו סיבה טובה להמליץ עליו בפניכם.

בכל מקרה, הקפידו לקחת מספר הצעות מחיר ולהשוות ביניהן בכדי להבטיח שהמחיר שאתם משלמים, אם הוא לא נחשב זול, אז לפחות נחשב לריאלי ומציאותי ביחס למחיר השוק. כמו בכל תהליך כלכלי, גם במכירת נכס נדל"ן יש משמעות למוניטין ולכן אם אתם יכולים לממן שמאי מקרקעין בהרצליהשנחשב למומחה גדול בעיר ובעל רקורד מוצלח של הערכות שווי ריאליות, בהחלט כדאי לבחור בו ולייצר לעצמכם עמדה טובה ונוחה יותר במשא ומתן מול הצד השני, אבל כאמור, זה ממש לא חובה ולצורך העניין, כל שמאי מקרקעין מקצועי ומורשה יכול להתאים לכם כתלות במחיר שהוא מבקש.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!