רשימת שמאי מקרקעין

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

רשימת שמאי מקרקעיןבישראל ישנם מקצועות חופשיים רבים כמו למשל עורכי דין, רופאים ועוד. שמאות מקרקעין היא סוג נוסף של מקצוע חופשי שניתן לפגוש בו בארצות מערביות רבות והוא מוסדר על ידי החוק כאשר גופים סטטוטוריים ישמשו בתור רגולטור. בישראל נקרא גוף זה – מועצת שמאי המקרקעין. כל שמאי שמעוניין לעבוד בצורה מסודרת יהיה עליו להירשם במסגרת רשימת שמאי מקרקעין ולהפוך לשמאי רשום בלשכה. כאשר אנו מעוניינים בעבודת שמאות איכותית וחוקית יהיה עלינו לברר האם השמאי שאליו פנינו הוא רשום בפנקס השמאים וחלים עליו כל ההגבלות הנחוצות כך שהעבודה תתבצע באופן אובייקטיבי.

רשימת שמאי מקרקעין – פונים לשמאי מקצועי

אמנם ניתן לפנות אל שמאי חסר ניסיון בתחום שיבצע בעבורכם את ההערכה של הקרקע או הנכס, מצד שני בחירה בבעל מקצוע לא מנוסה עשויה להכשיל אתכם ולגרום לכם להשקיע כסף בקרקע לא פוטנציאלית. את ההערכה מוטב שיעשה שמאי מורשה שרשום ברשימת השמאים וכפוף לרשות הרגולטורית במדינה.

מה הוא שמאי מקצועי רשום

ככל שמדובר על עבודה מקצועית של שמאי, הכלול בתוך רשימת שמאי מקרקעין, הוא אמור להתמחות בחוות דעת ולהצליח לתת הערכה של שוויה העתידי של הקרקע הן מהזווית של אפשרויות הנדל"ן שניתן להקים עליה והן מהפן המסחרי. ישנם סוגים שונים של שמאים שכל אחד מהם עוסק בתחום שונה לחלוטין. שמאי מקרקעין הם אחד התחומים היותר נפוצים וישנם אלפים שעוסקים בתחום זה.

על כל שמאי מוטלת האחריות להשתתף בקורסים שונים שנמצאים בפיקוח של הממשלה ובנוסף עליו לעבור תקופת התנסות ולסיים בהצלחה תקופות השתלמות שונות. במקומות מסוימים נדרש מהשמאי לעבוד במשך תקופה מסוימת תחת פיקוח ורק לאחר מכן להתחיל לעבוד באופן עצמאי.

מהו תפקידו של השמאי

העבודה של השמאי היא הערכה ובדיקה של השטח ולהיכנס אל עובי הקורה ולאתר פגמים, סכנות ואי התאמות שחלקן יוסתרו במכוון וחלקן כלל לא היה ידועות למוכר. השמאי יקבל לידיו אל כל החומר הדרוש ויבנה הערכה מדויקת שתתבסס על גורמים רבים ומורכבים. הוא יבדוק גם את הימצאותם של נכסים סמוכים שקיימים בסמוך ויקבל מידע על מבנים שאמורים להיבנות בעתיד.

שמאי מקרקעין מומלץ מבין רשימת שמאי מקרקעין יסייע לכם להמשיך בתכנית על פי הזמנים שלכם ולא להתעכב בגלל כל מיני פעולות שנדרשות. ישנם גם גופים אשר דורשים רזומה מסוים של השמאי בהערכת המקרקעין. על השמאי לבצע את העבודה על ידי שימוש בסטנדרטים אחידים כך שהתוצאה תהיה אובייקטיבית ומדויקת.

מה דואג לסדר במקצוע

כל מדינה מורשית לבצע הסדר ולאכוף סטנדרטים אחידים על השמאים כך שההערכות יעמדו בתקנות של המדינה. בסופו של דבר על השמאי לבצע את העבודה ללא משוא פנים ולספק הערכה אובייקטיבית לחלוטין. אין זה משנה מי הזמין את העבודה השמאי יעבוד על פי הקריטריונים קשוחים. בכל מקרה מי שמקבל את ההערכה הוא הלקוח שהזמין את השמאי.

כדאי לשכור שמאי בעל ניסיון בתחום של הנכס שלכם שמכיר את האזור הגיאוגרפי שבו נמצא הנכס. אם מדובר על נכס שנמצא באזור המרכז אז כדאי לפנות לשמאי שעובד באזור זה. הערכת שמאי יכולה להיות תקפה לזמן רב וכדאי לברר אם יש לנכס הערכת שמאי מוסמך.

מאמרים אחרונים

מדרגות ספירלה: מעבר בין קומות בסטייל

דמיינו שאתם עולים על מבנה שלא רק לוקח אתכם לרמה פיזית גבוהה יותר, אלא גם מרומם את האווירה האסתטית סביבכם. זהו הקסם של מדרגות ספירליות, עדות לכושר המצאה אדריכלי המשלב צורה עם פונקציה.

עורך דין
עוד פינוי בינוי: איך לבחור את המתאים ביותר?

כאשר עומדים בפני פינוי בינוי נוסף, חשוב שיהיה לצידך עורך דין מוסמך פינוי בינוי. אנשי מקצוע משפטיים אלו מתמחים בניווט במורכבותם של מקרים כאלה ובהבטחת זכויותיך מוגנות לאורך כל התהליך.

בריכה
בניית בריכה ביתית משפרת את שווי הנכס שלכם?

בניית בריכה ביתית יכולה להעלות משמעותית את ערך הנכס שלכם. לא רק שבריכה מספקת סביבה יוקרתית ומרגיעה לך ולמשפחתך, אלא שהיא גם מוסיפה לאסתטיקה הכללית של הבית שלך. קונים פוטנציאליים מוכנים לרוב לשלם פרמיה עבור נכס עם בריכה, מה שהופך אותו להשקעה משתלמת.

פינוי בינוי כל מה שאתם צריכים לדעת

פינוי בינוי הוא כלי להתחדשות עירונית המציע הזדמנות אדירה לשיפור איכות החיים. תהליך זה מאפשר הריסת מבנים ישנים ופיצול מגרשים קטנים למגרשים גדולים יותר, במטרה

שווי דירה
הערכת שווי דירה – מדריך שלב אחר שלב

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן, לדעת את השווי האמיתי של דירה יש חשיבות מכרעת. שמאות עוזרות לקונים, למוכרים ולמלווים לקבוע מחיר הוגן ולהבטיח שהנכס שווה את ההשקעה.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!