שמאי מקרקעין מומלץ

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

קרקע היא דבר יקר ערך ורבים עושים מאמצים על מנת להשיג קרקעות למטרת בניה, מסחר או אפילו חקלאות. כאשר אנו מעוניינים לבצע עסקה של קנייה או מכירת קרקע יהיה עלינו לפנות אל שמאי מקרקעין מומלץ שיסייע לנו להבין מה הוא הערך האמתי של הקרקע. השמאי הוא אדם שמתמחה במתן חוות דעת בנוגע לערכה של הקרקע בהתאם לגורמים שונים. הפרמטרים שעליהם מתבסס השמאי הם מסחר, אפשרויות נדל"ן, זכויות ועוד.

שמאי מקרקעין מומלץ לביצוע שמאות

במקרים רבים מדובר על שמאי מקרקעין שמבין בתחום זה. ישנם גם שמאים מסוגים אחרים שמתמחים ברכוש, כלים, רכב ואפילו אבני חן. כל שמאי חייב לעבור הכשרה אשר ניתנת על ידי הממשלה ובנוסף תקופת התמחות ולעבור את מבחן הסיום עם תקופה של השתלמות. ישנן גם מדינות שדורשות תקופת עבודה מסוימת תחת פיקוח לפני שהם יהיה חופשיים לבצע הערכות באופן עצמאי.

שמאי מקרקעין מומלץ – מה הם התפקידים שלו

כאמור ככל שמדובר על שמאי מקרקעין מומלץ יהיה עליו לעמוד בבחינות רבות בטרם יצא לדרך עצמאית. מי שמורשה לבצע הערכת מקרקעין הוא רק אדם שכפוף למשמעת הרגולטורית במדינה. כאשר שמאי מגיע לשטח לצורך הערכה מוטלת עליו עבודה רבה ואחראית. חלק מתפקידו הוא לקבל מפות, לחקור מידע ציבורי לבחון את הנתונים הייעודיים, לבדוק אם קיימים נכסים בסמוך לקרקע ועוד. עליו לבדוק גם את מצב הקרקע וליישב מידע סותר אם קיים. בסופו של דבר יכתוב השמאי דוח הערכה. דרישה לשמאי מקרקעין כרוכה לעיתים בפניה אל בעל מקצוע שיש לו מוניטין ורקורד. הוא חייב להיות מורשה ומוסמך ולא כל שמאי מתחיל יוכל לבצע כל עבודה. חשוב שהשמאי ידבק בסטנדרטים מקצועיים אחידים כאשר הוא מבצע את ההערכה המקצועית לגבי הקרקע. כל מפקח כפוף גם לדרישות של המפקח על השמאות.

שמאי מקרקעין מומלץ

האם קיימת רגולציה בתחום שמאות מקרקעין

מוסדות המדינה מורשים להסדיר את הרגולציה של מקצוע השמאות. הם יאכפו ויבדקו שכל שמאי עומד בסטנדרטים האחידים ומבצע את כל תקנות המדינה. כך גם רשות המקרקעין של המדינה. השמאי יספק הערכה אובייקטיבית שתגלה את ערך הקרקע ללקוח. את ההערכה הוא יבצע על פי פרמטרים קשוחים שלא יהיה תלויים במוכר או בקונה של השטח, גם במידה ואחד מהם הוא זה שמשלם לשמאי על העבודה שלו. מי שמחזיק בהערכה הוא הלקוח שהזמין את השמאי לעבודה ולא אחר.

כשאנו מחפשים שמאי מקרקעין מומלץ שמאי דירות מחיר יש להבין ראשית את המטרה שלשמה אנו קוראים לו. מומלץ לפנות לשמאי בעל ניסיון עם סוג הנכס שאנו מעוניינים להעריך. אם הנכס שלנו ממוקם במרכז אז כדאי לשכור שמאי שעובד באזור זה. כדאי גם לשאול את השמאי לגבי הערכת הקרקע באזור ולברר העם יש לו ניסיון עם קרקעות באזור. לא חייבים לפנות דווקא לשמאי שדורש דמי עמלה נמוכים שכן הוא עשוי להיות לא מנוסה.

 

שמאי מקרקעין מומלץ – רוצים לבחור את השמאי המקצועי ביותר? הכירו את הדגשים שיעזרו לכם בכך

מחפשים שמאי מקרקעין מומלץ? חשוב לדעת כי כיום יש לא מעט שמאי מקרקעין המציעים את שירותיהם לכלל הציבור. השמאים השונים יכולים להעריך את שווייה של אותה דירה במחירים שונים, אך ברוב המקרים דומים. בחירה נכונה של שמאי מקצועי תבטיח לכם כי הוא בדק את הדירה מכלל צדדיה, לרבות הצד הפיזי, התיכנוני והמשפטי. ישנן דירות רבות שמצליחות להסתיר בעיות רבות שמורידות את ערכן, בעיות שאתם רוצים שהשמאי שלכם ידע לזהות. אז איך בוחרים נכון שמאי מומלץ? המשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון.

 

הכירו את תפקידו וחשיבותו של השמאי שלכם – אל תוותרו על שמאי מקצועי!

ראשית, חשוב להכיר את תפקידו של שמאי מקרקעין מומלץ ומקצועי. תפקידו המרכזי של שמאי מקרקעין הוא להעריך במדוייק שווי של שלל נכסים נדל"ניים. מתכננים לרכוש דירה? שמאי מומלץ ידע להעריך עבורכם את שווי הנכס. מדוע זה חשוב? לא מעט אנשים כיום בוחרים לרכוש נכסים ללא הערכות שמאי, מה שעלול לגרור פערים גדולים בין מחיר הרכישה לבין השווי הראלי של הדירה. ישנם מצבים בהם אנשים רוכשים דירות במחירים גבוהים באחוזים רבים מהשווי הראלי, רק בשל חוסר היכרותם עם מחיר השוק. במקרים אלה הרוכשים נאלצים לשלם כמה עשרות או מאות אלפי שקלים יותר. גם לצד המוכרים שמאי מקרקעין יכול לעזור. מוכרים רבים משווקים את דירותיהם במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי השוק מחוסר ידיעה – מה שגורם להם להפסיד כסף רב. כך או כך, רוצים לקנות או למכור נכס ולשלם או לקבל עבורו את מלוא שוויו? קיימת חשיבות רבה להסתייע בשמאי מקרקעין מומלץ.

 

מכירים את שווי השוק של הנכס? חשוב לדעת שייתכנו בעיות תיכנוניות ומשפטיות רבות שאתם יכולים לפספס – השמאי עורך עבורכם בחינה פיזית, תכנונית ומשפטית!

בטוחים שאתם יודעים להעריך את שווי הנכס באופן עצמאי ללא סיועו של שמאי מומלץ? חשוב לדעת כי ישנן לא מעט דירות שמצליחות להסתיר היטב מגוון רחב של בעיות. ישנן דירות שמבחינה חזותית נראות מצויינות ומשופצות, אך מבחינה משפטית הן כוללות לא מעט בעיות שפוגעות בשווי הנכס. שמאי מקרקעין מקצועי בודק בקפידה הן את הפן הפיזי, הן את הפן התיכנוני והן את הפן המשפטי של הדירה. כלל הבדיקות הללו מאפשרות לו לזהות בעיות רבות (אם קיימות) שמורידות את שווי הנכס ולעיתים אף מסכנות את הרוכש הפוטנציאלי בלא מעט קנסות מיותרים.

שמאי מקרקעין מומלץ

וודאו שהשמאי שלכם עבר את ההכשרה הנדרשת – לא כל מתווך וותיק או משקיע מיומן יוכלו להעריך עבורכם במדוייק את שווי הנכס

שמאי מקרקעין עובר מסלול הכשרה מוקפד הכולל שעות ארוכות של למידה. לא כל אדם המציג את עצמו בתור מתווך וותיק או איש השקעות מיומן, יכול להעניק שירותי שמאות לכל דורש. חשוב לדעת כי שמאי מקרקעין למד את התחום ועבר מבחנים לא פשוטים עד שקיבל את הרישיון להעניק שירותים בתחום לכל דורש. לכן, כבר בשלב הראשון בדרך לבחירה נכונה של שמאי מקרקעין מומלץ, קיימת חשיבות רבה לוודא כי השמאי שעומד לפניכם אכן סיים את כל לימודיו בתחום ויכול להציג רישיון המתיר לו להעניק שירותי שמאות מקרקעין לכל דורש.

 

המבחנים הפכו קשים יותר – השמאים הצעירים צריכים ללמוד קשה הרבה יותר בשביל לעבור אותם, נתון שיכול להעיד על רמת בקיאותם ומקצועיותם

נקודה נוספת שחשוב שתכירו טרם הבחירה היא העובדה כי בשנים האחרונות מבחני ההכשרה לשמאות מקרקעין נעשו קשים בהרבה מאלה שהועברו בעבר. מנתון זה רבים מסיקים כי שמאי המקרקעין הצעירים נאלצו ללמוד הרבה יותר בהשוואה לשמאי המקרקעין המבוגרים, מה שאולי יכול להעיד על בקיאותם ומקצועיותם הרבה. מנגד, לשמאים הצעירים אין את הניסיון רב השנים שיש לשמאים המבוגרים, מה שיכול לפגוע ביכולתם להעריך במדוייק נכסים מיוחדים. כך או כך, חשוב להביא בחשבון את הדגשים הללו ולבחור נכון את השמאי המקצועי שיבטיח שתשלמו מחיר הוגן עבור הנכס.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!