שמאי נזקי דירות – דרך יעילה לבדוק את נזק הדירה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

פיצוץ צינור בדירה, הדירה נשרפה, הדירה נפגעת מרסיסי רקטה ועוד, אלו תרחישים העשויים לקרות בכל דירה בכל מקום ומלא מעט סיבות. על מנת להעריך את הנזק לפני ששוכרים מי שיתקן או תובעים את ביטוח הדירה מומלץ לשכור את שירותיו של שמאי נזקי דירות. כיצד לעשות זאת ומתי? כל זאת כאן.

שמאי נזקי דירות

מה התפקיד של שמאי נזקי דירות או שמאי רכוש?

שמאי רכוש הוא למעשה בעל מקצוע שהתפקיד העיקרי שלו הוא להעריך את השווי הכספי של רכוש או נזקים שנגרם לאותו רכוש. השמאי יודע להעריך את הרכוש ואת הנזק שנגרם לו כתוצאה מאובדן רווחים, פריצה של שריפה, גניבה ועוד. בשונה משירות של שמאי מקרקעין, שמאי נזקים לא מעריך את השווי של נכס כזה או אחר לפי הנתונים שלו.

 

נזקים צפויים ומה השירות שניתן לקבל מהשמאי?

אלו חלק מהנזקים הצפויים בדירות שלתיקונם תאלצו לשכור את שירותיו של שמאי נזקי דירות:

  1. נזקי שריפות – יש לצערנו המון מצבים בהם נגרמת שריפהאו כתוצאה מתאונה או כתוצאה מרשלנות וזה בדיוק התפקיד של השמאי. להגיע לנכס או למקום לאחר השריפה, לאמוד את הנזק ואז לתאר בכמה כסף נגרם הנזק כדי שבעל הנכס יוכל לקבל את ההחזר שמגיע לו מהביטוח.
  2. נזקי צנרת – נזקים בצנרת יכולים להיווצר מכל מיני סיבות. זה יכול לקרות כתוצאה מצנרת מאוד ישנה שכבר בלויה, זה יכול לקרות כתוצאה מרטיבויות מסוגים שונים שגורמים לנזקים לקירות ומעוד כל מיני סיבות.
  3. הצפה של הדירה בית או חנות – גם הצפות הן משהו שקורה לא מעט. הצפה של נכס יכולה להיגרם כתוצאה מבעיות במערכת האיטום או כתוצאה מגשמים חזקים. המיקום של הנכס מאוד משפיע פעמים רבות על תהליך כמו הצפה, משום שאם מדובר בדירת בקומת קרקע הסיכוי להצפה גדול יותר.

לעיתים ניתן לשכור את שירותיו של שמאי נזקי דירות ולבקש מחברת הביטוח כיסוי מלא של עבודתו, וכך לכם לא יעלה כסף לקבל את השירות שעלול להיות יקר לעיתים.

מהשמאי ניתן לבקש מספר דברים במקרים האלו, כמו למשל:

  1. הערכת נזקים מדויקת- הערכת הנזקים של השמאי יכול לתפוס חלק גם במקרים של נזקי דירות, ובנוסף, הערכתו עשויה לשנות את תמחור הנזק והפיצוי מול חברת הביטוח.
  2. סיוע בטיפול הנזק מול חברת הביטוח- השמאי יודע כיצד להתנהל מול חברות הביטוח, ולכן אתם יכולים להיעזר בו על מנת לקבל את כל המגיע לכם מהחברה.
  3. סיוע בטיפול מול גורמים רלוונטים- תוכלו לבקש משמאי נזקי דירות גם לסייע לכם בהתנהלות מול גופי הממשלה או המוסדות הציבוריים הרלוונטים (חברת חשמל או תאגיד מים למשל).
  4. עזרה בהימנעות מעוגמת נפש- השמאי יציין את כל הנזקים שהתרחשו בדירה ויסייע לכם להשיג טיפול הולם בכל בעיה (כמו למשל תקלות המערכת החשמל, החלפת צנרת או טיפול בצנרת הקיימת לפי הצורך וכו').
  5. הכנת דו"ח לנזק- חוות דעת של שמאי אותה ניתן להגיש לבתי משפט או חברות בנייה.

כדאי מאוד לזכור כי שמאי נזקי דירות הוא למעשה האדם היחיד שיכול לאמוד את התשלום שמגיע לכם ולכן מאוד מומלץ לרכוש את שירותיו.

 

כיצד לבחור שמאי נזקי דירות?

יש לא מעט דברים שחשוב לבחון לקראת שכירת שירותי שמאי נזקי דירות, מהסיבה הפשוטה שיש לא מעט כאלו אך לא כולם ייתנו לכם את השירות הטוב ביותר. אלו הדברים שאנחנו ממליצים לכם לבדוק:

  • ניסיון ומקצוענות ייתנו יתרון לשמאי וכך תוכלו להיות בטוחים כי אתם בידיים טובות ומקצועיות.
  • וודאו כי השמאי נותן לכם לווי לכל אורך הדרך.
  • בדקו האם השמאי ייתן לכם סיוע בהשגת מלוא הזכויות שלכם והאם יוכל לצמצם פערים בתשלום הפיצויים.
  • שאלו את השמאי שתרצו לשכור את שירותיו איך משלמים לו על השירות. אופן התשלום המומלץ הוא תשלום המבוסס על התוצאות אותן נותן השמאי.

למה מומלץ לשכור באופן פרטי שירותי שמאי נזקי דירות?

מומלץ מאוד לשכור באופן עצמאי ופרטי שמאי נזקי דירות על מנת שיגיע נטול אינטרסים. שמאי נזקי דירות המגיעים מטעם של חברות ביטוח או בנקים (בכללי מטעם של מוסדות גדולים או חברות) עשויים לקבוע את המחירים הנמוכים ביותר לפיצויים וכך אתם עשויים לסיים את התביעה עם סכום נמוך משהגיע לכם באמת. כאשר שוכרים באופן עצמאי ופרטי את השמאי הוא יקבע את המחיר ההוגן והאובייקטיבי ביותר עבורכם ולא עבור החברה שמטעמה הוא נשלח.

שמאי נזקי דירות

שמאי נזקי דירות- מחירון

ביצענו עבורכם סקר שוק קצר ברחבי הרשת והגענו עם תוצאות. אלו טווחי המחירים ההוגנים ביותר, המחירים לנזקים הנמוכים ביותר:

שמאי נזקי דירות לנזקי הצפות יעלה לכם החל מ- 2,000 ש"ח.

שמאי נזקי דירות לנזקי שריפות יעלה לכם החל מ- 3,000 ש“ח.

המחיר שתשלמו עבור שמאי נזקי דירות משתנה ותלוי בהמון משתנים. למשל, לפעמים לא תצטרכו להתעסק עם העלות משום שמדובר בשירות אותו הביטוח מספק.

ראו גם: שמאי מקרקעין מומחה | שמאות מקרקעין חקלאות

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!