האם שמאי מקרקעין צריך רואה חשבון?

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

שוק הבניה הוא אחד השוקים הבוערים בישראל ונראה שכולם עוסקים בו בצורה כזו או אחרת. לכולנו יש חלום לרכוש נכס לעצמנו, מקום שיהיה רק שלנו ולעיתים הדברים לא עובדים בדיוק כמו שרצינו. לעיתים אנחנו רוצים להבטיח מעל לכל ספק שמדובר על נכס טוב לרכישה ולפעמים יכול להתגלות ליקוי שמחייב חוות דעת מקצועית – עבור כל אלו קיים שמאי המקרקעין שזוהי עבודתו.

 

מהי עבודתו של שמאי המקרקעין?

שמאי המקרקעין מחזיק בידע רב בו הוא עושה שימוש עבור הגשת שומות לגופים בינלאומיים, מוסדיים, לרשויות ולאנשים פרטיים. שמאי המקרקעין מלווה פרויקטים של תכנון ובניה בסדרי גודל משתנים ממש משלב ההכנה ועד לשלב האישור הסופי. הוא מכין חוות דעת לבית המשפט ולאירועי בוררות ומסייע בהליכי גישור מקרקעין תוך מינוי בית המשפט או מינוי על ידי הצדדים ובהסכמתם.

שמאי המקרקעין גם מבצע בדיקות למבנים לפני רכישה, הוא בוחן את כל התחומים תחת אחריותו – רישוי, משפט, תכנון ומצג כלכלי תוך ביצוע סקירות ובקשות לשומות שהוציאו שמאים אחרים לצורך רכישת הנכס. הוא מלווה קבוצות רכישה וקבוצות בעלים במהלך יזום פרויקטים משלבי התכנון, קביעת שווי היחידות השונות בפרויקט, ליווי מול הבנקים ורשויות המס ואף ביצוע הגרלה בין הבעלים לגבי יחידות הדיור במבנה.

 

מול מי שמאי המקרקעין עובד?

לשמאי המקרקעין עבודה מרתקת ובעלת עניין רב והוא אמון על ביצוע העבודה תוך שימוש בכל הכלים שיש ברשותו עבור הלקוח שלו – בין אם מדובר על יזם, המדינה או אנשים פרטיים. במהלך עבודתו, שמאי המקרקעין עובד מול גופים רבים ובהם רשות המיסים, קבלנים, משרדי ממשלה שונים בתחום הבניה וכמובן הרשויות המקומיות.

שמאי המקרקעין בין היתר מייצג יזמים מול ועדות מקומיות ומכין שומות עבור הרשויות השונות, הוא מייצג בתביעות ומלווה פרויקטים להתחדשות עירונית ומכין חוות דעת על פי תקן 21. הוא מבצע חוות דעת לנכסים ייחודיים כמו לדוגמה בדיקת אומדן דמי שכירות או דמי ניהול למבנים ציבוריים, הוא יכול לבצע הערכות שווי זכויות למדינה והערכות לנאמני חברות שונות על פי מינוי בית המשפט ועוד.

 

האם שמאי מקרקעין צריך לבצע ניהול חשבונות?

במרבית המקרים שמאי מקרקעין יהיו עצמאיים, למעט מקרים בהם הם יהיו מועסקים בגוף כל שהוא כשכירים. שמאי המקרקעין העצמאי צריך לפתוח תיק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי ולהיות אחראי על הוצאת חשבוניות וקבלות על פי הלקוחות שמקבלים ממנו את השירות. בהתאם לסדרי גודל העבודה שהוא מבצע, מומלץ לקבל שירות של הנהלת חשבונות מקצועית שילווה את העסק במהלך שנות הקמתו ולאחר מכן לאורך השנים.

מי שמספק את שירות הנהלת החשבונות יוודא שכל החשבוניות והקבלות נרשמים באופן מסודר ומועברים כדיווחים שוטפים ובמועד הנקוב לרשויות המס, הוא האחראי על הגשת הדו"ח השנתי של העסק ועל הגשת דו"ח הצהרת הון לכשיתבקש על ידי הרשויות והוא אחראי לדווח במקרים בהם הוא מבחין בבעיות כספיות או יציאה מהמאזן הכספי. עליו להתריע על כך מבעוד מועד כדי שעסק תהיה היכולת לפעול למניעת נזקים עתידיים ועל פי הכשרתו וניסיונו הוא יכול לספק גם שירותים נוספים כמו ייעוץ מס.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!