חשיבותו של ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

להערכת השווי שהשמאי מעניק ללקוחותיו יש משמעות אדירה, ולעתים היא זו שמכריעה אם עסקת נדל"ן תתממש או שלא. אך מה קורה שהשמאי טעה בהערכתו? במקרה כזה עלול להיגרם נזק כלכלי משמעותי ללקוחותיו, והוא עלול לקבל תביעה. כך תבטיחו לעצמכם רשת ביטחון שתגן עליכם מפני מקרה שכזה.

 

מהו ביטוח אחריות מקצועית?

מטרתה של פוליסת ביטוח אחריות מקצועית הוא קודם כל לספק הגנה כלכלית לבעלי עסקים ואנשי מקצוע מכל תחום במקרים שבהם מוגשת בתביעה משפטית על ידי לקוחות או צדדים אחרים מכיוון שהם נתקלו בנזקים כספיים בעקבות טעות מקצועית או שנגרם כשל מקצועי של איש המקצוע שאליו הם פנו. לדוגמא, במקרה ששמאי מקרקעין מבצע הערכת נכס ומעריך את הערכתו בחסר, הנזק שנגרם ללקוח על ידי הטעות הזאת עלול לגרום לו לתבוע את השמאי במטרה לקבל פיצויים. במקרה כזה, ביטוח אחריות מקצועית יסייע לשמאי המקרקעין לשלם על עלויות ההגנה במשפט ואף יספק הגנה כספית כדי לכסות נזקים כלכליים והפסדים כספיים שיגרמו לו בעקבות הטעות, ואף כיסוי הפיצויים, במידה ויידרש לכך

 

למה שמישהו ירצה לתבוע שמאי מקרקעין?

יכולות להיות הרבה סיבות לכך שמישהו ירצה לתבוע שמאי מקרקעין, אך ללא ספק הסיבה העיקרית היא טעות מקצועית של השמאי בעיקר בהערכת חסר של נכס נדל"ן המיועד למכירה או לרכישה. על השמאי מוטלת האחריות המלאה לבדוק היתרי בנייה, ליקויי בנייה, תוכניות הבנייה, לאתר בעיות משפטיות וכדומה. רשלנות בביצוע עבודתו עלולה לפגוע בלקוחותיו באופן משמעותי בפן הכלכלי, פגיעה שעלולה להתגלגל לדיון בין כותלי בית המשפט.

 

מה הפוליסה בעצם מכסה?

ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין מכסה את האחריות המקצועית של השמאי עקב פעולות מקצועיות שהוא מבצע במסגרת תפקידו, אשר בוצעו בתום לב וגרמו עוול ללקוחותיו.

להלן כמה דוגמאות לפעולות אלה:

  • העברת מידע שגוי בנוגע למקרקעין
  • הערכת שווי נמוכה מדי
  • ייעוץ שגוי בנוגע לנטילת משכנתא או מיסוי מקרקעין
  • רשלנות במעקב אחרי פרויקטים מקרקעין
  • ועוד

במקרה נזק פיזי או כלכלי שנגרם בתום לב כתוצאה מאחת מהפעולות האלה, ביטוח האחריות המקצועית של השמאי מקרקעין מכסה את העלויות הנוגעות לתביעה משפטית ו/או לתשלום פיצויים.

 

ממה מושפע מחיר ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית לשמאי מקרקעין תלוי במספר גורמים, כולל סוג המקצוע, האתר שבו השמאי מקרקעין פועל, סוגי הפעולות המקצועיות שהשמאי עושה וכמובן, סכום האחריות המקצועית המבוקש. בדרך כלל, מחירי ביטוח אחריות מקצועית מתחילים במספר מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים לשנה, תלויים בכל הגורמים האחרים שנאסרו.

 

איך סוכן ביטוח יכול לעזור לממש ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית הוא אמנם יקר יחסית, אבל העלויות שעמן תצטרכו להתמודד אם חלילה תוגש נגדכם תביעה תהיינה יקרות עשרות אלפי מונים. חשוב לדעת שניתן להתאים את הביטוח אל צורכי הלקוח. לשם כל מומלץ להיעזר בסוכן ביטוח שמתמחה בתחום זה. הסוכן יסייע לכם להשוות בין הפוליסות, להחליט על סכום הכיסוי ובשעת אמת גם לסייע לכם בהגשת תביעה לחברת הביטוח ובמימוש זכויותיכם. לקבלת פרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום. נשמח לעמוד לשירותכם ולהעניק לכם שקט נפשי

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!