מוכנות לרעידת אדמה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

רבים הרגישו את רעידת האדמה האחרונה בטורקיה וכולנו נחשפנו לזוועות ההרס בדרום המדינה בה נהרגו אלפים רבים של אנשים ועוד רבים יותר נותרו ללא קורת גג בקור המקפיא ובשלג. המראות הקשים מעלים בקרב אזרחי מדינת ישראל הנמצאת על השבר הסורי אפריקאי את השאלה מתי נראה חלילה מראות דומים כאן בישראל, ומה יעלה בגורלם של הבניינים הישנים בהם גרים רבים מאזרחי המדינה. אז מהן האפשרויות העומדות בפני מי שרוצים לחזק את המבנה שלהם כנגד רעידות אדמה, ומה יש לעשות כאשר זו מתרחשת? הכנו עבורך מדריך מפורט, כדאי להמשיך לקרוא. 

כיצד ניתן לחזק מבנים כנגד רעידת אדמה?

מבנים שנבנו בישראל לאחר שנות ה-80 עומדים בתקני הבטיחות בנושא רעידות האדמה, אך בארץ ישנם עשרות אלפי בניינים שנבנו לפני שנים אלו, רבים מהם מעל שלוש וארבע קומות, והם אלה הנמצאים בסכנת קריסה במקרה של רעידת אדמה חזקה שעלולה בסבירות גבוהה מאוד להתרחש בישראל בשנים הקרובות. 

ישנן כמה אפשרויות לחיזוק המבנה – האחת היא תמ"א 38 לה המדינה מספקת תמריצים והיא מיועדת לחיזוק המבנה, הוספת ממ"ד ובניית שתי קומות נוספות. אפשרות אחרת היא להזמין מהנדס שיבחן את הבניין ואת עמידותו ויציע שיפורים ספציפיים על פי מצב המבנה. עוד אפשרות היא בניית ממ"ד באופן עצמאי לכל דירה, ובמדינה כמו שלנו לצערנו אין ספק שיהיו לממ"ד שימושים נוספים, אך הוא גם יכול להיות חדר נוסף בבית ועל כן הוא שימושי עוד יותר. 

כיצד יש לנהוג בעת התרחשות רעידת אדמה?

כמו שראינו ברעידת האדמה האחרונה – היא יכולה להתרחש ללא כל הכנה, בכל שעה והיא מסוכנת במיוחד כשאנחנו ישנים בלילה כי אנחנו פחות מודעים לכך שהיא מתרחשת. מי שהיו ערים ברעידה האחרונה בהחלט חשובה, אך רבים אחרים מעידים שישנו וכלל לא הרגישו אותה, והיו המומים לשמוע על ההתרחשויות בבוקר כשהתעוררו. 

אז כיצד ננהג ברעידת אדמה? על פי הנחיות פיקוד העורף, אם קיים ממ"ד בדירה יש להיכנס אליו ולפתוח את החלון. אם אין ממ"ד ויש זמן לצאת מהבניין – רצוי לצאת ממנו לשטח פתוח, לא מתחת לעצים, עמודי חשמל או עמודי תאורה. אם אין זמן לצאת מהבניין יש להיכנס לחדר המדרגות בבניין או לחילופין אם לא מצליחים לצאת מהדירה יש להיכנס מתחת לשולחן חזק. 

מה עושים אם נמצאים במבנה תעשייתי בעת התרחשות רעידת אדמה?

רעידת אדמה יכולה לתפוס אותנו בכל מקום ובכל זמן, היא יכולה להתרחש כשאנחנו ישנים באמצע הלילה, כמו שקרה בטורקיה לאחרונה, והיא יכולה לתפוס אותנו כשאנחנו עם הילדים בפארק או בעבודה. כשאנחנו נמצאים באמצע העבודה, במיוחד כשמדובר על מבנים תעשייתיים, יש לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף כמו בכל המקרים – יש לצאת לשטח פתוח במהירות ואם אין זמן לעשות זאת יש להיכנס מתחת לשולחן או רהיט כבד שישמור עליכם מפני דברים שיכולים ליפול עליכם. 

אם אתם מרגישים את רעידת האדמה כשאתם נמצאים בתוך מעלית משא יש לצאת ממנה במהירות האפשרית ולא לשהות בה או באף מעלית אחרת בזמן הרעידה. בעת רעידת אדמה מערכות שונות יכולות להשתבש ובמיוחד אם קיימת קריסה של המבנה, למרות שמבנה המעלית יכול להגן על הנמצאים בתוכה – הוא גם יכול להפוך למלכודת שיהיה קשה מאוד לצאת ממנה. על כן, בכל שימוש במעלית בעת רעידת אדמה יש למהר ולצאת ממנה ולהגיע למרחב מוגן, ממ"ד או לצאת מהמבנה. 

מאמרים אחרונים

עורך דין
עוד פינוי בינוי: איך לבחור את המתאים ביותר?

כאשר עומדים בפני פינוי בינוי נוסף, חשוב שיהיה לצידך עורך דין מוסמך פינוי בינוי. אנשי מקצוע משפטיים אלו מתמחים בניווט במורכבותם של מקרים כאלה ובהבטחת זכויותיך מוגנות לאורך כל התהליך.

בריכה
בניית בריכה ביתית משפרת את שווי הנכס שלכם?

בניית בריכה ביתית יכולה להעלות משמעותית את ערך הנכס שלכם. לא רק שבריכה מספקת סביבה יוקרתית ומרגיעה לך ולמשפחתך, אלא שהיא גם מוסיפה לאסתטיקה הכללית של הבית שלך. קונים פוטנציאליים מוכנים לרוב לשלם פרמיה עבור נכס עם בריכה, מה שהופך אותו להשקעה משתלמת.

פינוי בינוי כל מה שאתם צריכים לדעת

פינוי בינוי הוא כלי להתחדשות עירונית המציע הזדמנות אדירה לשיפור איכות החיים. תהליך זה מאפשר הריסת מבנים ישנים ופיצול מגרשים קטנים למגרשים גדולים יותר, במטרה

שווי דירה
הערכת שווי דירה – מדריך שלב אחר שלב

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן, לדעת את השווי האמיתי של דירה יש חשיבות מכרעת. שמאות עוזרות לקונים, למוכרים ולמלווים לקבוע מחיר הוגן ולהבטיח שהנכס שווה את ההשקעה.

שמאי מקרקעין בחריש

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!