רוכשים דירה? מהו שכר הטרחה של עורך דין לרכישת דירה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

קנייה ומכירה של דירת מגורים או דירה להשקעה, היא עסקה בהיקף כספי משמעותי, ובעלת משמעויות והשלכות רבות, שיש להביא בחשבון כבר בשלבי התכנון, חיפוש הנכס, ניהול הליך משא ומתן, ולהטמעה בחוזה המכר הנחתם בין הצדדים. בעת רכישת דירה מקבלן, הקבלן/החברה היזמית יכללו בתנאי העסקה גם תשלום של הרוכשים לעורך הדין של הקבלן, אולם חשוב לשים לב שתשלום זה מהווה חלק מתנאי העסקה אל מול הקבלן/החברה המוכרת, ומחויבותו של עורך דין זה היא למוכרים ולא לקונה הקונה, ואין הוא מייצג של האינטרסים שלו.

חשוב במיוחד בעסקאות רכישת דירה, חדשה או מיד שניה, להיעזר בליווי מקצועי ולשכור את שירותיו של עורך דין לקניית דירה, לקבלת ייעוץ לאורך ההליך כולו, להבטחת עסקה מותאמת, הימנעות מהונאות ושמירה על האינטרס של הקונים.

מהם מרכיבי שכר טרחה- עורך דין קניית דירה

בעת קניית דירה, ליווי וייעוץ של עורך דין נדל"ן מקצועי, יבוא לידי ביטוי בסדרת פעולות ומתן שירות וייצוג, המהווים יחד את רכיבי שכר הטרחה שלו:

בדיקת רישומי הנכס- בדיקת רישומי הבעלות על הנכס, מעמד הקרקע והבעלות עליה (קרקע פרטית או קרקע בחכירה), ווידוא זכויות המכירה של בעל הנכס, איתור הערות אזהרה ומגבלות נוספות.

ניהול תהליך משא ומתן- עורך דין קניית דירה יתנהל אל מול המוכרים באופן ישיר או באמצעות עורך דין מייצג מטעמם, וינהל משא ומתן על מחיר הנכס לאחר הערכת שמאי, כמו גם אל אלמנטים וחבויות נוספות, מועדי פינוי של שיירים/שוכרים או בעלי הנכס, אופן הסדרת תשלום בפעימות, הסדרת ליקויים בנכס וסעיפים רלוונטיים אחרים.

עריכת הסכם מכר-חוזה רכישה-עורך דין קניית דירה ינסח את חוזה המכר בהתבסס על ההסכמות שהושגו במהלך המשא ומתן, ותוך ניסוח מדויק ומקיף שאינו מותיר מקום לפרשנות ומאבטח את זכויות הרוכש במלואן.

ליווי וייצוג במעמד החתימה- מעמד החתימה עשוי להיות מאתגר, ולמרות ההסכמות המוקדמות, ועשוי להוליד מקרים בהם מי מן הצדדים מלין על ניסוח כזה או אחר, או מבקש שינויים של הרגע האחרון. נוכחות של עורך דין קניית דירה מייצג היא הכרחית לשמירה על האינטרסים שלכם כקונים, עד לחתימה וליישום העסקה בפועל.

דיווח עסקה לרשויות המס וטיפול במיסוי- רכישת דירה עשויה לכלול חבויות מס רכישה, אשר מחושב על פי מדרגות מס ומביא בחשבון אלמנטים רבים הנוגעים לנכס ולקונה גם יחד. עורך הדין ידווח על העסקה לרשויות המס על פי המחויב בחוק, יאתר כל זכאות להקלת מס ויבטיח תחשיב מס אופטימלי, הממצה את ההקלות וההטבות הקיימות בחוק ומצריכות היכרות והבנה עמוקה, ויסייע לקונים להעברת המס בפועל ובמועד, במידת הנדרש.

העברת בעלות נכס ורישום בטאבו- ניהול רישום הנכס אל מול מנהל מקרקעי ישראל ורישום הנכס בטאבו על שם הרוכש.

פעולות אלו מהוות את הפעולות הנדרשות בעת עסקת רכישה של דירה ראשונה, או רכישת דירה לאחר מכירת דירה, כאשר עסקאות מורכבות וייחודיות ייתכן וידרשו פעולות נוספות העשויות להשפיע על שכר הטרחה (דוגמת: רכישת דירה באמצעות קבוצת רכישה, רכישת זכויות חלקיות בדירה, רכישת זכויות בדירה משותפת במעמד גירושין ועסקאות רכישה מורכבות אחרות).

נוסף לזאת, במידה ורוכשי הדירה מעוניינים למכור דירה קיימת לצורך שיפור דיור, ניתן להתקשר עם עורך הדין המיועד בעסקה הכוללת ליווי של מכירת הדירה הקיימת ורכישת דירה חדשה.

מדוע יש הבדלים בעלות שכר הטרחה בין עורך דין אחד לאחר?

הבדלים בעלויות שכר הטרחה בין עורכי הדין השונים עשויים להתבסס על ניסיון ומוניטין של עורך הדין המיועד, על הערך הנוסף שהוא מביא לעסקה, וכמו כן על פי השלב בו הוא נדרש למתן שירותיו בעסקה (דוגמת פניה אל עורך הדין לאחר קבלת ההחלטה וניהול המשא ומתן, לבדיקת חוזה שנכתב על ידי עורך הדין של הצד שמנגד- מה שפחות מומלץ לקונה), ועל פי מורכבות העסקה.

מהו שכר הטרחה המקובל של עורך דין לקניית דירה

העלות המקובלת לייצוג עורך דין בתהליך של קניית דירה היא נגזרת באחוזים ממחיר העסקה ועומדת על כ-1/2%+ מע"מ.

לדוגמא: ליווי עורך הדין ברכישת דירה שעלותה הכוללת: 1,000,000 ₪ תעמוד על 5,000 ₪+מע"מ.

חשוב לציין כי שכר הטרחה של עורך הדין נקבע על ידו תחת עקרונות שוק חופשי וכל עורך דין יוכל לתמחר את שירותיו כרצונו, כאשר נתונים אלו מהווים טווח מקובל וממוצע בשוק.

עלות זו אינה כוללת תשלום בגין אגרות רישום, מיסוי, או כל הוצאה נדרשת אחרת, ומהווה את שכר הטרחה בגין עבודת עורך הדין בלבד.

במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן, סכום זה יתווסף לסכום התשלום הנדרש מן הקונים לטובת עורך הדין המלווה של הפרויקט.

טיפים לבחירת עורך דין מקרקעין

בבחירת עורך הדין לליווי תהליך רכישת הדירה חשוב להקפיד על מספר גורמים:

  • בחירת עורך דין מומחה בנדל"ן בלבד.
  • בחירת עורך דין בעל ניסיון בייצוג רוכשי דירות.
  • ווידוא היקף וסוג השירותים שיעניק עורך הדין בהתאם לצרכי המיוצג.
  • זמינות ונגישות של עורך הדין, ויכולת תגובה ומענה מידי להתנהלות בשוק שעשוי להיות דינמי ולדרוש מהירות תגובה.
  • המלצות אישיות ומוניטין.
  • מעטפת שירותים באמצעות משרד עורכי דין פעיל.

 

חשיבותו של עורך דין בעת רכישת דירה היא גדולה, ובמחיר של סכום הבטל בששים אל מול עלויות הדירה, מקצועיותו והמיומנויות שהוא מביא עשויות להגן על הלקוח ולחסוך לו הוצאות גדולות בהרבה. מומלץ לבחור בעורך דין מומחה בתחום הנדל"ן ולהסתייע בו בכל שלבי הרכישה, בדרך למפתח לדירה החדשה.

מאמרים אחרונים

עורך דין
עוד פינוי בינוי: איך לבחור את המתאים ביותר?

כאשר עומדים בפני פינוי בינוי נוסף, חשוב שיהיה לצידך עורך דין מוסמך פינוי בינוי. אנשי מקצוע משפטיים אלו מתמחים בניווט במורכבותם של מקרים כאלה ובהבטחת זכויותיך מוגנות לאורך כל התהליך.

בריכה
בניית בריכה ביתית משפרת את שווי הנכס שלכם?

בניית בריכה ביתית יכולה להעלות משמעותית את ערך הנכס שלכם. לא רק שבריכה מספקת סביבה יוקרתית ומרגיעה לך ולמשפחתך, אלא שהיא גם מוסיפה לאסתטיקה הכללית של הבית שלך. קונים פוטנציאליים מוכנים לרוב לשלם פרמיה עבור נכס עם בריכה, מה שהופך אותו להשקעה משתלמת.

פינוי בינוי כל מה שאתם צריכים לדעת

פינוי בינוי הוא כלי להתחדשות עירונית המציע הזדמנות אדירה לשיפור איכות החיים. תהליך זה מאפשר הריסת מבנים ישנים ופיצול מגרשים קטנים למגרשים גדולים יותר, במטרה

שווי דירה
הערכת שווי דירה – מדריך שלב אחר שלב

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן, לדעת את השווי האמיתי של דירה יש חשיבות מכרעת. שמאות עוזרות לקונים, למוכרים ולמלווים לקבוע מחיר הוגן ולהבטיח שהנכס שווה את ההשקעה.

שמאי מקרקעין בחריש

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!