רכישת דירה עם עורך דין – כל מה שרצית לדעת

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

אחת העסקאות הגדולות בחיי כל אדם היא רכישת מקרקעין. מדובר על סכומים משני חיים, בדרך כלל במסגרת משכנתא והתחייבות ארוכת טווח שמצריכה מאתנו הכנות גם מבחינה משפחתית ונקיטת צעדים לזהירות משנה. דירה קונים עם עורך דין המתמחה בתחום, שיסייע לעבור את ההליך באופן חלק וללא טעויות.

 

עורך דין מקרקעין ותפקידיו השונים

עורך דין מקרקעין עוסק במגוון רחב של נושאים, כולם עם הקשר למקרקעין. הוא מסייע ברכישת נכסים ובמכירתם, מסייע בהבנת מיסוי המקרקעין ומייצג דיירים במסגרת תהליכי נדל"ן כמו לדוגמה תמ"א 38. כאשר עורך דין קניית דירה נכנס לתמונה ויש לו הידע והניסיון המקצועיים המתאימים, הוא דואג לכך שכל הנושאים הקשורים לדירה מטופלים על הצד הטוב ביותר, בלי טעויות מיותרות עליהן ניתן לשלם ביוקר.

 

רכישת דירה יד שנייה

כאשר רוכשים דירה מיד שנייה ישנן בדיקות רבות אותן כדאי לבצע טרם הרכישה, ואת כולן מבצע עורך הדין. הבדיקה הראשונית תהיה בדיקה בסיסית משפטית של אופן רישום זכויות הדירה בטאבו. מקובל שהמוכר ימציא את נסח הטאבו ותפקידו של עורך הדין לוודא שמדובר על נסח עדכני ומקורי, אם ישנו חשד שלא מדובר על נסח מקורי עורך הדין יוכל להוציא נסח בעצמו מאתר לשכת רישום המקרקעין. יש לבחון את הזכויות לעומק ולוודא למי הדירה שייכת, שאין לה הגבלות בהעברה בירושה, האם יש לה רישומים לטובת צדדים שלישיים והאם יש חובות על הדירה או צווים שיפוטיים שונים. בנוסף, עורך הדין בוחן האם אין חריגות בנייה בבית, האם הדירה נבנתה על פי היתר הבנייה שלה, האם יש עוד זכויות בניה שלא נוצלו ועוד. חשיבות הבדיקות הנ"ל גדולה מאוד, במקרים מסוימים הבנק עלול לסרב למשכנתא אם יגלה שמדובר על דירה בה ישנן חריגות בנייה או רישום שאינו תואם בטאבו.

רכישת דירה מקבלן

כאשר רוכשים דירה מקבלן למעשה רוכשים דירה שעוד לא נבנתה. במצב שכזה הבדיקות חשובות ביותר כדי לא לקחת סיכונים שונים הקשורים בקריסת הקבלן או איחור בקבלת הדירה. במצב כזה עורך דין המקרקעין יבחן את חוזה הרכישה המורכב על כל מונחיו המשפטיים והשלכותיהם. יש לזכור – גם אם משלמים שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן, הוא לא מייצג את האינטרס של הקונים, לכן חובה להיות מיוצגים על ידי עורך דין מקרקעין באופן אישי. עורך הדין יבחן את הקבלן לעומק ואת חברה הבנייה שלו ואת מקצועיותה, הוא יבדוק פרויקטים קודמים שלה, יבחן את רישומה בפנקס הקבלנים, ברשם החברות והאם יש נגדה תלונות או הליכים משפטיים שונים.

גם ברכישת דירה יד שנייה וגם ברכישה מקבלן, עורך הדין מבצע בדיקה לאזור המגורים – האם יש בו חניה, האם יש שעות עומס בכבישים, האם יש בעיות משפטיות מול הוועד או שכנים מרעישים ועוד.

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!