כמה עולה הערכת שמאי לדירה

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
תוכן עניינים

כמה כולה הערכת שמאי לדירהבמהלך רכישה או מכירה של דירת מגורים נידרש לעיתים לפנות אל שמאי דירות שיסייע לנו לקבל הערכה מדויקת של הדירה ולבדוק כמה עולה הערכת שמאי לדירה. אנשים רבים שואלים את עצמם כמה זה אמור לעלות, מה עושה השמאי ובכלל מה עושים במקרה שההערכה של השמאי היא נמוכה מידי (במקרה שמדובר על שמאי מטעם בנק). הערכת השמאי היא בעלת משמעות רבה ותשפיע בצורה מהותית על כל עסקת מכירה או קניה שנבצע. התוצאות עשויות להיות שונות וכדאי להיערך לכל האפשרויות.

כמה עולה הערכת שמאי לדירה – מדוע כדאי לפנות לשמאי מקרקעין?

אם אנחנו מקדמים עסקת נדל"ן כל שהיא אז הבדיקה של שמאי דירות תשליך ישירות על העסקה, במקרה כזה מומלץ לפנות גם לשירותיו של שמאי מקרקעין מומלץ שכניס למשוואה עוד גורמים נוספים:

  • הערכה במקרה של קניית דירה (ככל שמדובר על משכון של הדירה לצורך משכנתא).
  • הערכה לצורך מכירת דירה בטרם מתבצע הפרסום במדיות השונות.

בכל מקרה, כאשר אתם פונים אל שמאי דירות יהיה עליכם לקוות שההערכה תהיה כמה שיותר גבוהה כך שהעסקה תהפוך למשתלמת ושווה. היות ולא מדובר על מדע מדויק יתכן מאוד שהתוצאות יהיו שונות מאוד ממה שציפיתם לו. המטרה של השמאי היא לשקף את הערך האמתי והאובייקטיבי ובסופו של דבר לנקוב במספרים מדויקים עד כמה שניתן. כל בנק יעשה שימוש בהערכת שמאי ויקבל החלטה לגבי הביטחונות שיהיה עליו לגבות מכם.

אז מה עושים

פניה אל שמאי פרטי שלא עובד בעבור בנק או גוף כל שהוא תהיה זולה יותר באופן מפתיע שכן שמאי ינסה תמיד לרצות את מזמין העבודה וייתכן שתהיה זו טעות לקבל את ההערכה של שמאי מטעם הבנק שיהיה זהיר מאוד באופן טבעי ויעמיד את ערך הדירה על פי הרצונות של מדיניות הבנק. הערכת השמאי תתבסס על שילוב של כמה פרמטרים והוא יבצע בדיקות שונות שמטרתם להפוך את הנכס לנתונים מספריים. הבדיקות יכללו את הביקוש שקיים בשוק ההון, הפוטנציאל של הדירה, המיקום שלה ועוד.

ניתן לבצע הערכת דירה בשלוש שיטות עיקריות כדי לבדוק כמה עולה הערכת שמאי לדירה שמאי דירות מחיר :

  • השיטה הראשונה היא הערכה שתבסס על עסקאות שונות שנעשו באזור בעבר. זאת בהתאם לביקוש ולהיצע של הנכסים באזור.
  • שיטה אחרת היא הערכה על פי ערך הקרקע והערך של בניית דירה דומה.
  • הערכה שמתבססת על ערך התשואה שניתן יהיה לקבל משכירות של הדירות או חנויות או השבחה של הנכס.

הערכת שמאי

את ההערכה שלו יבסס השמאי על פי מחיר בסיס של ערך הקרקע ועלויות הבניה שמקובלות במיקום של הנכס. בהמשך יסקור השמאי עסקאות שנעשו בשנים האחרונות וזאת על מנת להבין מה המחיר הריאלי שמקובל על קונים באזור. כל מרכיב עשוי להעלות או להוריד את הערך של הנכס והשמאי יוכל לספק מידע בנוגע לתשואה של המקום הודות לפיתוח של תחבורה, תשתיות ועוד משתנים. כל משתנה כזה ישפיע על מחיר השכירות ועל ביקוש עתידי למגורים במקום.

כמה זה עולה ומה ההבדל בין דירה לבית קרקע

העלות של שמאי דירה תשתנה על פי הגודל של הדירה והמצב הכללי שלה. ככל שיהיה צורך ביותר בדיקות כך המחיר יאמיר כלפי מעלה. דוגמא לכך היא הערכת שמאי לדירה קטנה יכולה לעלות כ-1500 ₪ ובדירה גדולה המחיר יוכפל. הערכת בית צמוד קרקע תעלה כבר יותר כסף שכן מדובר על שטח גדול יותר. הטווח של המחירים ישתנה וכל שמאי יבנה לעצמו מוניטין משלו. ככל שמדובר על שמאי בעל ניסיון רב יותר כך הוא ייהנה מביקוש גדול יותר מה שיאפשר לו לבקש מחיר גבוה יותר על העבודה שלו.

מי ששואל את עצמו לשם מה דרוש לנו שמאי דירות מחיר כדאי שיבין שהפניה לשמאי מסוג זה עשויה להיות קריטית במקרה של רכישה הוא קנית דירה שאין לנו מידע קודם עליה. למעשה ברב המקרים אם לו בכולם, לא יהיה לנו מידע על הדירה וזהו מתכון בטוח לבעיות שיצוצו לאחר שנשלים את החוזה. שמאי דירות הוא סוג של שמאי מקרקעין שהוסמך למטרה זו. ככל שהשמאי הוא בעל ניסיון רב יותר בתחום, כך גם התוצאה שלו קרי הדוח שהוא יפיק יהיה יותר מדויק ואמין.

שמאי דירות מחיר – דרוש רישיון מקרקעין

על מנת להיות בטוחים שבחרתם בשמאי דירות מוסמך יהיה עליכם לוודא שהוא רשום בפנקס שמאי המקרקעין וכמובן עבר את ההכשרה הנדרשת. בזמן ההכשרה רוכש כל שמאי את הידע הדרוש ולומד כיצד לעבוד עם כלים מקצועיים שבאמצעותם יוכל לבצע את עבודתו כנדרש ולהגיע לתוצאה נכונה ואובייקטיבית.

אלו כלים עומדים לרשות שמאי דירות מחיר

כל שמאי דירות מחיר לומד כאמור לעבוד עם כלים שונים שרק בעזרתם יוכל לקיים את העבודה בצורה מדויקת ולספק לנו את הערכת המחיר הנכונה לדירה שאנו מתכננים לקנות או למכור. בין הכלים ניתן למצוא ידע בנדל"ן, מיסוי, בנייה, אקולוגיה, הנדסה ועוד דברים רבים. ההתמצאות של השמאי בתחומים אלו ואחרים הופכת אותו לבעל סמכא ומקור הולם ומהימן וכמובן אובייקטיבי ככל שמדובר על הערכת שווי של נכס זה או אחר.

הפתגם הידוע "אל תסתכל בקנקן.." מקבל תוקף ככל שמדובר על בדיקת שמאי דירות מחיר. ואנו מקבלים הצצה אל מצבו ההנדסי האמתי של בית הוא דירה ולא מסתפקים רק במראה החיצוני או החזית של הבניין שעשויה להיות מרשימה מאוד.

מה תפקידו של שמאי הדירות

שמאי דירות מחיר

היות ובכל יום מתקיימות עשרות ואפילו מאות עסקאות מכירה וקניה של דירות, יש לשער שלשמאי הדירות תהיה עבודה רבה בתחום זה. תפקידיו השונים מתאפשרים בשל ההבנה הרבה שלו בתחום הנדל"ן, ורק הוא יוכל לספק חוות דעת אמתית לגבי מצבו האמתי של הנכס. חוות דעת של שמאי מוסמך יכולה לשמש בתור מסמך משפטי במקרה של תביעה נגד קבלן או מוכר פרטי.

תפקיד נוסף של שמאי דירות מחיר הינו לאתר סוגים שונים של ליקויי בניה שנחשבים כקלים וכמובן לחשוף בפנינו ליקויים קריטיים שעשויים להפוך את המבנה למסוכן. הוא גם יוכל לייעץ בנושאים שונים כמו למשל הרחבה של שטחי נדל"ן או מיסוי מקרקעין, מה שיוכל לסייע לכם להבין אם ההשקעה היא כדאית או לא. שמאי דירות יוכל גם לנהל עסקאות נדל"ן שונות ברחבי הארץ והעולם.

מה הם הקריטריונים להערכת שמאי דירות

אז כפי שלמדנו אנשים רבים יעשו שימוש חשוב בשמאי דירות שכן ההשקעה בדירה חדשה או יד שניה היא גדולה מאוד ולא כדאי ליפול בנושא זה. גם בנקים מעסיקים שמאי דירות ככל שמדובר על הערכה של גודל המשכנתא שאמורים לשלם. במקרים שנגרם נזק כל שהוא לדירה, ניתן לקבל חוות דעת משמאי שתסייע לגבות את הסכום מחברת הביטוח. שמאי הדירות גם יוכל לסייע לכם לקבל פטורים והנחות שונות מהרשות המקומית.

כל נכס הוא בעל מאפיינים משלו ועל כן יהיה על השמאי לבדוק גורמים שונים כמו למשל מיקום הנכס, כמה חדרים ישנם, האם קיימת מעלית, מה שטח הנכס ומה הוותק. בנוסף יבדוק השמאי את מצבו ההנדסי של הנכס תוך בדיקה של מערכות הביוב, החשמל והאינסטלציה, החיפוי של הקירות ואיתור של בעיות רטיבות אם קיימו. לבסוף יבחן השמאי גם את הסביבה של הדירה בכל מה שקשור למרכזים מסחריים, קופת חולים, בתי ספר וגנים שישפיעו ישירות על מצבו.

כאשר פונים לשמאי מקרקעין, יש לדעת מה מחיר שמאות דירה. למעשה ישנן פעולות שונות שיש לקחת בחשבון לגבי גובה שכר הטרחה של שמאי המקרקעין. יש לציין, כי מחיר שמאות דירה, עשוי להשתנות אם מדובר על הערכת שווי דירה, קרקע, או בית פרטי. כמו בכל עבודה, הזמן הוא המוטיב העיקרי בקביעת המחיר. למשל שמאי מקרקעין, שהוא אף בקיא במיסוי מקרקעין, ידרוש מחיר גבוה יותר על השמאות,מאשר משמאי שאינו בקיא כל כך במיסוי המקרקעין. בגלל שנכס מהווה את העסקה הגדולה ביותר בחייו של אדם, יש לבחור שמאי מנוסה, אשר יוכל לנתח היטב את הסביבה, המצב התכנוני, הרישוי, ועוד.

מחיר שמאות דירה

כיצד שמאי מעריך את שווי הדירה?

שמאי מקרקעין,מתחיל עם השוואות דירות הנמצאות באזור של הדירה אותם אתם מעוניינים שהשמאי יבצע מחיר שמאות דירה. השמאי יבחן את מחירי הדירות באזור של הנכס שהן בעלות מאפיינים דומים. השלב הבא, הוא בדיקת הסביבה, אם יש קרבה לים,גישה לעורקי תנועה וכדומה. גם ההתפתחות העירונית חשובה, כגון שינויים שצפויים להיות בתכנית המתאר ועוד. את הממצאים הללו, יציין השמאי תחת סעיף תיאור הנכס. כמו כן, שמאי מסתמך גם על נסח הטאבו שישמין ממשרד המשפטים.

אם ישנה פרצלציה, או חלוקה לתת חלקות או שהדירה רשומה בפנקסי הבתים המשותפים, המאי יזמין תשריט של הבית המשותף. למשל בתשריט הבית המשותף, כל חלק של בעל דירה, יהיה צבוע בגוון אחר. השלב הבא של שמאי המקרקעין הוא בדיקת העקרונות המשפטיים והכלכליים בהערכה של הדירה. בשלב הזה, יציין השמאי באילו עקרונות הוא השתמש ובאיזו מתודולוגיה הוא השתמש, בכדי שיוכל להעריך באופן מדויק, את שווייה שלהדירה.

 

הידעתם? – גודלה של הדירה אינו מרכיב במחיר שמאות דירה

יש לדעת, כי גודלה של הדירה, לא ישפיע על מחיר שמאות דירה. כמו כן, אם השמאות נחוצה לפני מכירה או קנייה, או למטרת ביצוע הערכת שמאי מוקדמת לפני משכנתא, המטרה לשלמה יש צורך בשמאות מקרקעין, לא ישנה את מחיר שמאות דירה. יש לציין כי המחיר לשמאות מקרקעין של דירה, יהיה זול יותר, מאשר שמאות מקרקעין של בית פרטי. למרות זאת, אם יש לערוך חוות דעת של שמאי מקרקעין לבית המשפט, המחיר של שמאות זו, יהיה יקר יותר. מחיר שמאות דירה, תלוי גם בזמן הערכת הנכס ולכן השמאי יתמחר את מספר שעות העבודה.

מחיר שמאות דירה

הערכת שמאי לדמי שכירות מדירה

גם פעולה זו, מבצע שמאי מקרקעין, כאשר עליו לחשב כמה פרמטרים הדומים להערכת שווי דירה. למרות זאת, בניגוד להערכת שווי דירה, כאשר השמאי מעריך דמי שכירות, עליו לקחת בחשבון את מצבה הפיזי של הדירה, ודלה, מיקומה ועוד. יש לציין, כי מחיר שמאות דירה, למטרת הערכת דמי השכירות, יהיה נמוך יותר מאשר המחיר של הערכת שווי דירה. למרות שישנם אתרים ופורטלים של שמאות מקרקעין, ואפילו תוכלו להשוות מחירים באתרים אלה, יש לדעת, כי שמאי מקצועי בעל וותק רב ותארים נוספים, יהיה יקר יותר מאשר של שמאי שאין לו תארים או התמחויות מיוחדות. ככל שהערכת הדירה תהיה מדויקת יותר, כך תהיו שקטים, שאתם עומדים לרכוש דירה שמתאימה לשווייה,שאין בה בעיות מבחינת המבנה עצמו, חריגות בניה או מצבה המשפטי.

 

מדוע זה כה חשוב לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין לפני רכישת דירה?

הערכת דירה ע"י שמאי מקרקעין, תאפשר למי שרוכש דירה, לקבל אומדן ותמונה כללית לגבי הנכס ואפילו להבין, מה המחיר הריאלי של הדירה בשוק לפי נתוניה. זהו תהליך מאוד חשוב, היות ולא כל מה שאנו רואים ל פני השטח, אם הוא מצוחצח ומרשים , יכול להיות אמיתי, היות ובהרבה מקרים התמונה כאשר הכוונה היא למראה המרשים של הדירה, מחביא נתונים מדאיגים שרק שמאי מקרקעין יכול לגלות בבדיקה מעמיקה. לעומת מחיר הדירה, מחיר שמאות מקרקעין, יהיה ממש זניח ולכן השקעה של יותר מאלף או עד אלפיים שקל, יוכלו להציל אתכם ואולי אף להניע אתכם מלרכוש את הדירה, עוד לפני חתימת החוזה שכבר עשוי להיות מאוחר מדי עבורכם. לסיכום – לא קונים חתול בשק, היות ומדובר על העסקה הגדולה והיקרה ביותר שאדם מבצע בחייו.

ראו גם: מה עושה שמאי מקרקעין | שמאי נדל"ן

סחר בקרקעות הוא תחום רציני שכרוך בהשקעה כספית גבוהה והבנה רבה בנושא. מי שעוסק ברכישת מקרקעין ומתעניין בתחום מחירון שמאות מקרקעין יוכל בקלות רבה להבין על מה מדובר שכן כל עסקה כזו היא פתח לצרות אם לא עובדים על פי הספר ופונים אל שמאי מקרקעין בעל ניסיון וידע. השירות הוא כמובן בתשלום אך מדובר על השקעה בעלת חשיבות גבוהה וכדאי מאוד שלא לוותר על בדיקה זו.

מחירון שמאות מקרקעין – להכיר את הקרקע

כל קרקע היא שונה מחברתה והבדיקה שתיעשה היא בהתאם, השמאי שיגיע למקום ייקח בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים ויגבה תשלום בהתאם לבדיקות שיהיה עליו לבצע. מומלץ שלא לוותר על בדיקות רק בגלל העלות שלהן שכן כל בדיקה היא בעלת ערך ויתכן שתציל אתכם מהוצאות גדולות בעתיד.

מה כדאי לבדוק?

ישנן כמה גישות שניתן לפעול על פיהן בכל מה שכרוך בפניה לשמאי מקרקעין ובחינת מחירון שמאות מקרקעין:

  • הגישה הראשונה מדברת על השוואה שאותה עורך השמאי בין נכסים שונים שדומים מבחינת המאפיינים שלהם בשטח. זוהי גישה מאוד פופולארית ועושים בה שימוש בעיקר כאשר מדובר על שכונות מגורים.
  • הגישה השנייה ששמאים נוקטים בהם היא גישת העלות. על פי הגישה הזו מחשב השמאי את השווי הכללי של הנכס או המבנה וזאת בהשוואה לעלות של הבניה והקרקע, זאת בתוספת של רווחים שונים שייקחו מאליהם יזמים שונים והמסים שישולמו בעבור הקמת הפרויקט. במידה ולא קיימים אמצעי השוואה ניתן להשתמש בשיטה אחרת.
  • השיטה הכלכלית היא שיטה שבה השמאי מחשב את השווי של הקרקע בהתאם להיוון של הערך של דמי השכירות אשר ניתן יהיה לגבות בעתיד בצירוף ריבית.

עשוי לעניין אתכם: שמאי מקרקעין מומלץ, שמאי מקרקעין מוסמך.

מי משתמש בשמאות מקרקעין

אנשי נדל"ן רבים עושים שימוש בשמאים שמסייעים להם לבצע עסקאות טובות וכדאיות. בנוסף גם גופים ממסדיים, מומחים להשקעות וגם עסקים שמחזיקים בנכסים שונים. לדוגמא בנק שמעניק משכנתא יעסיק שמאי שיקבע את הערך של נכס לפני שהוא יאשר את המשכנתא. גם במקרה של היטל השבחה או ירידה גדולה בערך יעשה שימוש בשמאי מקרקעין.

אם ישנה כוונה לאחד שטחי קרקע שונים או חלוקה שלהם ניאלץ לפנות לשמאי מקרקעין שיבצע הערכה מחודשת של הערך. גם לצורך הגשה של דוחות כספיים של חברה מסוימת ניתן להשתמש בעזרתו של שמאי. כמובן שכאשר אתם באים לקנות דירה, התייעצות עם שמאי תועיל מאוד להבנה של מצבו של הנכס. מידע זה יסייע לכם לקבל הערכת מצב אם כדאי לבצע שיפוץ בדירה ולדעת כמה כסף יעלה לכם השיפוץ. צעד זה יעזור לכם במשא ומתן מול המוכר.

מחירון שמאות מקרקעין

איך נבחר שמאי מתאים

ראשית יש להבין ולדעת ששמאות הוא מקצוע אשר מעוגן בחוק ומועצת השמאים היא גוף אשר פועל מתוך משרד המשפטים ומפקח על פעולת השמאים. קיימת גם לשכה שמאגדת את כל חובותיהם וזכויותיהם של השמאים ודואגת להם. יש לוודא שהשמאי שפניתם אליו רשום גם הוא בלשכת השמאים וניתן לעשות זאת על ידי פניה ללשכה.

כל שמאי שרשום בלשכה עבר הסמכה וצלח את הבחינות הרלוונטיות בתחום זה. השמאי צריך להכיר את כל הכללים כך שהוא יוכל לבצע הערכה מדויקת על פי התנאים והגורמים בשטח. בין השאר יהיה עליו להכיר את ההיבטים המשפטיים ולהבין גם במיסוי. ככל שמדובר על מיסים אז זהו תחום חשוב וקריטי ויש לו משמעות רבה לגבי הערך של הקרקע. לסיכום מחירון שמאות מקרקעין ניתן למצוא ברשת האינטרנט או בפניה שמאי מקצועי שיספר לכם כמה כל דבר עולה. כדאי לפנות לשמאי מקצועי ומנוסה שיבצע את העבודה במהירות.

עשוי לעניין אתכם: שמאי מקרקעין בתל-אביב, שמאי מקרקעין בדימונה, שמאי מקרקעין בירושלים.

 

התקשרו אלינו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!